۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۲۸۷۷۴۶

حوزه‌های علمیه بهترین ظرفیت برای ترویج مبانی دینی در جامعه هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران از حوزه های علمیه به عنوان بهترین ظرفیت برای ترویج مبانی دینی در جامعه یاد کرد و گفت: تقویت مبانی دینی در جامعه با حمایت و گسترش حوزه های علمیه امکان پذیر خواهد بود.
حجت الاسلام علي غفاري، مدير منطقه پنج حوزه علميه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت علی غفاری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی حوزه علمیه خواهران استان که به صورت متمرکز در مدرسه علیه حضرت آمنه(س) فریدونکنار برگزار شد، گفت: هدف اصلی حوزه علمیه آشنایی مردم با آموزه ها و منابع دینی است.

 

وی با اشاره به این‌که منشأ حوزه علمیه ظهور اسلام است، افزود: حوزه علمیه از ابتدای ظهور اسلام حضور داشته، از اسلامی که در زمان حضرت رسول شکل گرفته بود به صورتی که حضرت زهرا(س) و نبی مکرم اسلان در نزد خود کلاس داشتند و فعالیت می‌کردند و شاگرد می‌پروراندند.

 

حجت الاسلام غفاری با اشاره به این که به برکت خون شهدا و بیانات امام راحل در عمر هجده ساله حوزه علمیه خواهران بستر مناسبی برای تحصیل بانوان در حوزه علمیه تشکیل شده است، افزود: خوشبختانه هر روز شاهد گسترش استقبال خواهران به تحصیل در حوزه های علمیه هستیم.

 

وی با بیان این که امروز به برکت انقلاب اسلامی نگرش خاصی در جهان به وجود آمده است، خاطرنشان کرد: هر روز شاهد گسترش موج گرایش به اسلام در جهان هستیم.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران از فعالیت 500 مدرسه علمیه خواهران در سراسر کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر 130 هزار طلبه خواهر در این مدارس علمیه مشغول تحصیل علوم حوزوی هستند.

 

حجت الاسلام غفاری از حوزه‌های علمیه به عنوان بهترین ظرفیت برای ترویج مبانی دینی در جامعه یاد کرد و گفت: تقویت مبانی دینی در جامعه با حمایت و گسترش حوزه های علمیه امکان پذیر خواهد بود.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با بیان این که وظیفه حوزه های علمیه همان رسالت نبوی است، ادامه داد: طلاب باید مشعل هدایت جامعه و عالم عامل باشند و حوزه به دنبال تربیت مربیانی است که می خواهند طبیب نفوس دیگران و پرچم دار معارف الهی باشند.

 

وی با اشاره به این که امروز حوزه های علمیه رسالت جهانی بر عهده دارند، افزود: ترویج و تبیین گفتمان اسلام ناب و انقلاب اسلامی در جهان یکی از رسالت های مهم امروز حوزه های علمیه است.

 

حجت الاسلام غفاری در ادامه تأکید کرد: روشنفکران اگر عقل خود را به کار بیندازند با نگاه به کشورهای همسایه می فهمند که فقدان حضور حوزه های علمیه شیعی چه طبعاتی جبران ناپذیری بر جای می‌گذارد.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران یکی از مهم ترین دلایل رشد گروه های تروریستی در برخی کشورهای منطقه را عدم وجود حوزه های علمیه شیعی دانست و تصریح کرد: آنجایی که حوزه علمیه وجود دارد از خطرات ریشه ای در امان هستند، همانگونه که حصرت آیت الله سیستانی در عراق و سیدحسن نصرالله در لبنان ملتی را نجات دادند.

 

حجت الاسلام غفاری با بیان این که دشمنان نظام اسلامی امروز همه توان و ابزار خود را برای مقابله با اسلام ناب به کار گرفته اند، افزود: آنها تلاش می کنند تا چراغی که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دنیا روشن کرده را خاموش کنند.

 

وی پاسداری از کیان اعتقادات و قرآن را از جمله رسالت های مهم حوزه های علمیه دانست و گفت: همه تلاش حوزه این است که فعالیت های خود را، به ویژه در مسائل علمی، به سمت قرآن سوق دهد.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با بیان این که رسالت حوزه های علمیه این است که تمدن پویای اسلام را به جامعه و حتی به دنیا عرضه کند، افزود: امروز دنیا تشنه معارف اهل بیت(ع) است که حوزه علمیه باید این معارف ارزشمند را در جهان نهادینه کند.

 

حجت الاسلام غفاری در بخش دیگری از سخنان خود راه اندازی حوزه علمیه در شهرستان فریدونکنار امری ضرورت دانست و گفت: در همه شهرها تعداد زیادی مراکز عالی داریم که تشنه معارف اسلامی هستند و می خواهند به دین حق لبیک بگویند و حقشان است که خیمه ای به اسم حضرت زهرا(س) بنا شود و در این خیمه به کسب معرفت بپردازند./950/202/ب3

ارسال نظرات