۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۸
کد خبر: ۲۸۷۹۵۲

اسماعیل های وطن در زمزم تهران آرمیدند

خبرگزاری رسا ـ پیکر دو شهید گمنام دفاع مقدس بر روی دستان مردم انقلابی منطقه ابوذر تهران تشییع و در بوستان زمزم منطقه 17 به خاک سپرده شد.
تشييع شهداي گمنام تشييع شهداي گمنام تشييع شهداي گمنام محمد‌باقر قاليباف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم تشییع و تدفین دو شهید گمنام عملیات‌های خیبر و کربلای 4، غروب دوشنبه 23 شهریور با حضور محمد باقر قالیباف شهردار تهران، سردار سید محمد باقر‌زاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، روحانیان و طلاب جنوب‌غرب تهران و جمع کثیری از مردم منطقه 17 در محله ابوذر برگزار شد.

غنچه‌های ایثار از میدان گلچین روییدند
این مراسم با شکوه در روز شهادت امام جواد(ع) و در فضایی کاملا معنوی با تاخیری یک‌ساعته که به‌‎دلیل حجم بالای جمعیت پیش آمده بود از میدان گلچین محله ابوذر آغاز شد و کاروان شهدا همراه جمعیت انبوه عزادار که با پیراهن‌های سیاه در این مراسم شرکت کرده بودند به سمت بوستان زمزم حرکت کرد.

جمعیتی که پس از یک روز کاری آمده بودند تا بگویند تا زمانی که نام انقلاب و فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه وجود دارد هیچ شهیدی گمنام تشییع نمی‌شود.


آذری‌های جنوب‌غرب تهران سنگ تمام گذاشتند
یکی از نکات جالب توجه مراسم تشییع پیکر‌های مطهر شهدا حضور خانواده‌هایی بود که در تمام مسیر تشییع با سر دادن شعار‌ها و خواندن مرثیه‌هایی هماهنگ به زبان آذری فضایی بسیار صمیمی و حزن انگیزی را به مراسم امروز بخشیده بودند.

شرکت کنندگان در این مراسم با‌شکوه پس از طی کردن مسیر حدودأ یک کیلومتری همراه با پیکر‌های شهدای گمنام در نزدیکی جایگاه از پیش تعیین شده برای اجرای مراسم سخنرانی توقف کردند و در یک حرکت بسیار معنوی بر ابدان مطهر شهدا نماز میت خواندند.

مراسم اصلی در بوستان زمزم منطقه 17 تهران و با قرائت قرآن توسط قاری بین المللی کشور و با اعلام برنامه از سوی مجری مراسم آغاز شد.

تقدیر و تشکر از مسؤولین شهری
در ابتدای این مراسم حجت الاسلام اسد‌الله مقدم از روحانیان برجسته منطقه ابوذر با تقدیر از حضور مسؤولان شهرداری در مراسم، گفت: مایه افتخار است که عزیزان زحمت‌کش شهرداری تهران که ثابت کرده‌اند در همه حال روحیه جهادی دارند و با فرهنگ شهادت آشنا هستند در این مراسم حضور دارند.

وی افزود: منطقه 17 تهران یکی از مناطق بسیار ولایی است و مردم این منطقه در همه دوران‌های از پیش انقلاب تا کنون پشتیبان خط اسلام و ولایت فقیه بوده‌اند.

شهید گمنام؛ سلام...
در قسمت میان برنامه این مراسم ذکر مصیبتی بسیار دنشین از بلندگو‌های اطراف جایگاه سخنرانی پخش شد که مضامینی در خصوص غربت شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس داشت.

فرهنگ ایثار و شهادت، ضامن فتوحات بزرگ است
در بخش سخنران ویژه این مراسم محمد باقر قالیباف با بیان این مطلب که باید در همه حال فرهنگ ایثار و شهادت را جامعه زنده نگه داشت، گفت: امروز تنها راه غلبه بر مشکلات در کشور داشتن فرهنگ جهادی برآمده از روحیه ایثار و شهادت است و با این تفکر می‌توان تمام سد‌های پیش رو مسیر توسعه را کنار زد.

وی ادامه داد: یکی از عمده‌ترین دلایلی که امروز ما در برابر تهدیدات و خطرات منطقه‌ای بیمه کرده است وجود خط فکری شهدا در جامعه است، خطی که سراسر جهاد و رشادت می‌باشد.

امت انقلابی در محوطه بوستان زمزم، گل کاشتند
مراسم با شکوه امروز در بخش تدفین حال و هوایی بسیار عجیب داشت، حزن روز شهادت و غربت دو شهید دور از خانواده ده‌ها هزار چشم را در هوای نیمه ابری غروب امروز تهران بارانی کرد.

اجرای مراسم تدفین که به‌صورت مستقیم از تلویزیون‌های شهری مستقر در منطقه پخش می‌شد چشم هر عابری را به خود خیره می‌کرد.


اجرای مراسم عزاداری در کنار مزار شهدا


در پایان این مراسم دسته‌های منسجم و بسیار منظم عزادارای همراه با ذکر مصیبت مادحین اهل بیت(ع) به اجرای مراسم سینه‌زنی پرداختند.


گفتنی است که پیکر یکی از شهدای تفحص شده مرتبط به رزمنده 24 ساله شرکت کننده در عملیات خیبر و دیگری مربوط به غیور مرد 20 ساله غواص می‌باشد.


لازم به ذکر است که بافت شهری منطقه جنوب‌غرب تهران عمدتا آذری نشین می‌باشد و بار‌ها مشاهده شده که تمام قومیت‌های دلیر کشور اسلامی ما در مراسمات مشابه جلواتی از عشق به آرمان‌های پاک دفاع مقدس و انقلاب اسلامی آفریده‌اند./856/200/ب3

ارسال نظرات