۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۲۸۸۲۷۰
حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد هشدار داد؛

دلبستگی به پول و پُز مشکل اصلی ازدواج آسان

خبرگزاری رسا ـ کارشناس دینی رسانه ملی با انتقاد از این که در جامعه امروز معیار روابط اجتماعی متأسفانه پول و پُز شده است، اظهار داشت: در روستاها امر ازدواج آسان تر گرفته می شود و در پی آن آمار طلاق هم بسیار پایین است؛ اما در کلان شهرها ازدواج‌ها رو به کاهش و آمار طلاق رو به افزایش است؛ این نشان می دهد که ازدواج مجلل راه استحکام کانون خانواده نیست.
حجت الاسلام فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد، استاد حوزه علمیه قم، در جشن هلهله‌ها که در حسینیه شهدای قم برگزار شد، گفت: ازدواج امام علی(ع) و حضرت زهرا(ع) در عالم بی‌بدیل است و این ازدواج به امر خداوند بوده و بهترین الگو برای ازدواج آسان جوانان است.

 

وی با بیان این که مشکلات مادی و اقتصادی نباید مانع ازدواج باشد، گفت: خداوند در قرآن وعده داده است افرادی که برای ازدواج اقدام می‌کنند اگر فقیر باشند از فضل و کرم خویش آن‌ها غنی می‌کند.

 

استاد حوزه علمیه بیان کرد: خداوند اسباب اولیه ازدواج جوانان را فراهم می‌کند؛ اما چشم و هم‌چشمی‌ها و تجملات مانع از ازدواج آسان در کشور است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد ابراز کرد: آمال و آرزوهای جوانان برای زندگی و گذاشتن شرایط ویژه برای همسران از عامل تأخیر ازدواج در کشور است.

 

وی داشتن اخلاق نیکو، آداب معاشرت از شرایط اصلی انتخاب همسر دانست و افزود: هیچ زمانی مرد و زن کامل و دارای تمام ویژگی‌ها مناسب وجود ندارد و اما همسر که دارای معیارهای اصلی زندگی است نباید برای امر ازدواج سخت‌گیری کرد.

 

کارشناس دینی رسانه ملی هم‌شأن و هم‌کفو بودن خانواده‌ها از شرایط اصلی ازدواج برشمرد و گفت: مردان با درآمدها عادی نباید دخترانی از خانواده‌های ثروتمند انتخاب کنند، زیرا این انتخاب منجر می‌شود آن‌ها توقعات همسران خویش را برآورده نکنند و در خانواده و فامیل ذلیل شوند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد با انتقاد از این که در جامعه امروز معیار روابط اجتماعی متأسفانه پول و پُز شده است، اظهار داشت: در روستاها امر ازدواج آسان تر گرفته می شود و در پی آن آمار طلاق هم بسیار پایین است؛ اما در کلان شهرها ازدواج‌ها رو به کاهش و آمار طلاق رو به افزایش است؛ این نشان می دهد که ازدواج مجلل راه استحکام کانون خانواده نیست.

 

وی با بیان این که رسول گرامی اسلام سعادت بانوان را ازدواج در سن پایین برشمرده است، گفت به هر میزانی که سطح تحصیلات بانوان افزایش یابد تعداد خواستگاران آن‌ها کمتر و در انتخاب همسر مشکل پسندتر می‌شوند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) که بهترین ازدواج آسان‌ترین آن دانسته است، گفت: افرادی که در معرض گناه هستند، ازدواج بر آن‌ها واجب می‌شود، بنابراین مناسب است که مسؤولان، مبلغان و خانواده‌ها برای فرهنگ‌سازی ازدواج آسان گام‌های اساسی بردارند./998/پ203/س

ارسال نظرات