۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۲۸۸۳۱۳
آیت‏الله مقتدایی:

احیای اسلام مهم‏ترین انگیزه طلاب جامعه‏المصطفی است

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای عالی حوزه های علمیه در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جامعه‏المصطفی گفت: طلاب خارجی مقیم قم برای حفظ و احیای اسلام از نقاط مختلف جهان راهی قم شده‏اند و انگیزه‏ای به غیر از نشر معارف دینی ندارند.
آيت الله مقتدايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جامعه‏المصطفی العالمیه قبل از ظهر امروز در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد.

 

در این مراسم آیت‏الله مرتضی مقتدایی دبیر شورای عالی حوزه گفت: طلاب جامعه‏المصطفی از مصادیق بارز مجاهدین علمی هستند که از سراسر جهان و نقاط دور نزدیک به قم آمده‏اند تا رسالت خود را انجام دهند.

 

وی با قرائت روایتی از پیامبر اکرم(ص) گفت: طالب علم به اذعان پیامبر اسلام حبیب خدا است و بدانید که در میان همه نعمات خداوند توفیق تحصیل علم دینی مهم‏ترین و بزرگترین نعمت خداوند است.

 

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با قرائت روایاتی از اهل بیت(ع) ابراز داشت: کسی که راه علم را طی می‏کند مورد محبت خداوند، ملائکه و انبیا هستند و طلبه باید به این جایگاه افتخار کنند.

 

وی احیای اسلام را مهم‏ترین انگیزه طلبه دانست و تأکید کرد: این‏که عده‏ای از سراسر دنیا سختی‏های متفاوتی را به جان می‏خرند تا به قم بیایند انگیزه‏ای به غیر از احیای اسلام و حفظ آبروی اهل بیت(ع) نیست.

 

آیت‏الله مقتدایی در پایان اظهار داشت: طالب علم افضل از مجاهد فی سبیل الله است اما به شرط اخلاص، اگر طلبه هدف از تحصیل علم را رسیدن به جاه و مقام قرار دهد علمی شیطانی خواهد داشت و نمی‏تواند با این علم آخرت خود را آباد کند./1329/پ202/ج 

ارسال نظرات