۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۲۸۸۶۹۲
همزمان با هفته دفاع مقدس؛

کنگره شهدای روحانی استان زنجان برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس کنگره گرامیداشت شهدای روحانی و طلبه استان زنجان از سوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان با همکاری برخی از نهادهای فرهنگی برگزار می‌شود.
کنگره شهداي روحاني استان زنجان

حجت الاسلام محمود امیری کیا، معاونت امور طلاب و دانش آموختگان مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، از برگزاری کنگره گرامیداشت شهدای روحانی و طلبه استان زنجان خبر داد و گفت: این کنگره به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان زنجان برگزار می شود.

وی در ادامه با اشاره به تعداد شهدای روحانی و طلبه استان اظهار داشت: تعداد بسیاری از روحانیان استان در هشت سال دفاع مقدس در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور فعالی داشتند اما 44 نفر از این بزرگواران به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به اهداف برگزاری این کنگره گرامیداشت تصریح کرد: قطعا یکی از اهداف برگزاری این یادواره زنده نگاه داشتن یاد و نام شهدا در جامعه است که به فرموده مقام معظم رهبری کمتر از شهادت نیست اما افزون بر این هدف، اهداف دیگری را نیز دنبال می کنیم.

حجت الاسلام امیری کیا در ادامه خاطر نشان کرد: از دیگر اهدافی که در برگزاری این کنگره دنبال می کنیم تغییر برخی از تفکرات نسبت به قشر روحانیت است چرا که بعضی ها خیال می کنند این بزرگواران در هشت سال دفاع مقدس در جبهه حضور نداشته و یا کمتر حضور داشتند در حالی با توجه به آمارهای اعلام شده، روحانیت نسبت به دیگر صنف های کشور بیشترین شهید را تقدیم این انقلاب کرده است.

وی در پایان با اشاره به برگزاری یادواره های مختلف شهدای روحانی گفت: در گذشته نیز چنین یادواره هایی برگزار شده اما وجه تمایز این کنگره با دوره های گذشته در مقیاس گستردگی آن است چرا که در گذشته بیشتر، شهدای شهرستان زنجان بود اما این بار با مقیاس گسترده تری برگزار شده و تمام شهدای روحانی و طلبه استان زنجان را شامل می شود.

گفتنی است؛ مرکز حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس، بنیاد شهید و امور ایثارگران، اداره کل ارشاد استان و سازمان تبلیغات اسلامی از جمله ارگان های فرهنگی همکار با مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان زنجان در این برنامه هستند./949/302/ب3

ارسال نظرات