۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸
کد خبر: ۲۸۸۷۹۲
کارشناس مسائل دینی:

مسجد عامل اتفاق و وحدت مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل مذهبی مساجد را عامل اتفاق و وحدت مسلمانان در طول تاریخ برشمرد و گفت: مسجد اصلی ترین و اساسی ترین پایگاه اسلامی است که بر اساس سیره و روایات پیامبر اکرم(ص) و معصومان(ع) محل اتخاذ تصمیمات اصلی و مهم اجتماع مسلمانان بوده است.
مسجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام اکبر بهرامی کارشناس مسائل دینی شب گذشته در همایش ائمه جمعه و جماعات شهرستان شهرضا با تأکید بر نقش محوری مساجد در تحولات اجتماعی عنوان کرد: مسجد باید محلی برای حل مشکلات مردم باشد و متولیان امور مساجد باید طوری عمل کنند که مردم با اعتماد کامل به آن ها مسجد را خانه و محل آرامش خود بدانند.

 

 

وی در ادامه طرح مباحث سیاسی در مساجد را عامل بروز اخلاف و تفرقه در بین نمازگزاران دانست و تأکید کرد: گرایشات سیاسی هر کسی در جای خود محترم است و بر اساس قانون هم آزاد است اما مسجد محل اتحاد است و طرح اینگونه مسائل در آن باعث دلزدگی برخی افراد می شود.

 

 

کارشناس مسائل دینی یکی از مهم ترین وظایف امان جماعت مساجد را حمایت از تمامی نمازگزاران دانست و اظهار کرد: کسی حق ندارد جوانانی که با ظاهرهای مختلف به مسجد وارد می شوند تا امور عبادی خود را انجام دهند به صرف داشتن ظاهر خواص از مسجد براند زیرا این اقدام به سیره و منش رسول الله(ص) مخالف است.

 

 

حجت الاسلام بهرامی تصریح کرد: هر فردی که وارد مسجد می شود، باید به این مسأله مطمئن باشد که حتی اگر همه مخالف او هستند، امام جماعت مسجد با او مخالف نیست و خواستار حضور او در مسجد و در جمع عبادت کنندگان است.

 

 

 

وی گفت: ما باید ابتدا افراد را به مسجد جذب کنیم و این اطمینان را به آن های بدهیم که کسی متعرض آن ها نمی شود و پس از آن با دوستی و اخلاق نیکو معایب موجود در رفتار یا ظاهر را به آن ها گوشزد کنیم.

 

 

کارشناس مسائل دینی در بخش دیگری از سخنان خود بسیج را عامل ایجاد وحدت ملی در کشور برشمرد و عنوان کرد: پایگاه های مقاومت بسیج محلی برای تجمع نیروهای مؤمن و وفا دار به انقلاب است که اکثریت قریب به اتفاق مردم به در بر می گیرد.

 

 

حجت الاسلام بهرامی اظهار کرد: وحدت و حسن نیت بین مسجد و بسیج می تواند زمینه ساز آثار و برکات فراوانی در فرهنگ مردم باشد و این امر مستلزم تبیین فرهنگ بسیج در مساجد و اجتماعات مذهبی مردم است.

 

 

وی مساجد را عامل اتفاق و وحدت مسلمانان در طول تاریخ برشمرد و گفت: مسجد اصلی ترین و اساسی ترین پایگاه اسلامی است که بر اساس سیره و روایات پیامبر اکرم(ص) و معصومان(ع) محل اتخاذ تصمیمات اصلی و مهم اجتماع مسلمانان بوده است./868/202/ب1

ارسال نظرات