۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۲۸۹۵۷۰
رییس سازمان اوقاف کشور:

امور فرهنگی و تبلیغی آستان مقدس اردهال در اولویت امور قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان این که اقدامات صورت گرفته در آستان علی بن باقر(ع) کافی نیست، گفت: سازمان اوقاف به دنبال معرفی حضرت سلطان علی(ع) در داخل و خارج از کشور است.
حجت الاسلام علي محمدي

حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی، رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در حاشیه مراسم شهادت امام باقر(ع) در جوار مضجع نورانی علی بن باقر(ع) مشهد اردهال کاشان، در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری رسا در کاشان، با تسلیت شهادت امام باقر(ع)، گفت: برنامه های سازمان اوقاف همه ساله در دو بعد عمرانی و فرهنگی به ادارات این سازمان ابلاغ می شود.

 

وی با تأکید بر این که بقاع متبرکه باید از دو بعد عمرانی و فرهنگی آباد شوند، افزود: اگر بقاع در زمینه عمرانی آباد شوند، اما از نظر فرهنگی آباد نشوند و یا بالعکس، فعالیت ها ناقص خواهد بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به این که مسؤولان سازمان اوقاف در زمینه ساخت و ساز و آماده کردن مکان و ایجاد ظرفیت لازم و همچنین در زمینه فرهنگی و معنوی در بقاع فعالیت می کنند، گفت: اقدامات فرهنگی با حضور روحانیان و کارشناسان امر جهت پاسخگویی به شبهات مردم صورت می گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با تأکید بر این حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) غریب نیست، بلکه ما غریب هستیم، گفت: در درجه اول باید به معرفی حضرت سلطان علی(ع) پرداخت که در این زمینه باید از صدا و سیما بابت استقرار فیبر نوری در این آستان تشکر کرد.

 

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کل کشور با اشاره به این که برنامه های مذهبی و تبلیغی آستان باید منعکس شود، گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور قصد معرفی حضرت سلطان علی(ع) را به ارادتمندان اهل بیت(ع) در خارج و داخل از کشور دارد.

 

به گفته وی، امور فرهنگی و تبلیغی آستان مقدس اردهال در اولیت امور قرار گیرد که در این زمینه اقداماتی انجام شده، اما باید توجه بیشتری به این مهم شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با بیان این که اقدامات صورت گرفته در آستان علی بن باقر(ع) کافی نیست، گفت: از مسؤولان آستان اردهال خواسته شده تا در آبادانی این آستان مقدس تلاش بیشتری داشته باشند و سازمان اوقاف و امور خریه کشور نیز در این زمینه مساعدت های لازم را انجام خواهد داد.

 

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه، خاندان اهل بیت(ع) را بزرگوار و با عظمت دانست و گفت: هر قدم عمرانی و فرهنگی در بقاع متبرکه با لطف و عنایت آن بزرگواران انجام می شود./1307/302/ب3

ارسال نظرات