۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۲۹۰۰۹۲
با حضور گسترده علما و روحانیان؛

مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی نژاد در بهشهر برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ یادواره بزرگداشت عالم مجاهد آیت الله شهید سید عبدالکریم هاشمی نژاد در مسجد امام حسین(ع)نصیرخان بهشهر برگزار شد.
شهيد هاشمي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام محمد فاتح استاد حوزه علمیه قم امروز در مراسم بزرگداشت آیت الله شهید سید عبدالکریم هاشمی نژاد و 56شهید فراش محله بهشهر گفت: شهدا با گذشتن از منیت و حب دنیا و تعلقات به این جایگاه رفیع رسیدند و شهدای ما در دفاع مقدس، کربلای زیبا ساختند.

 

وی با بزرگداشت نام و یاد شهدا، از آنان به عنوان غیرتمندان جاوید نام برد که موجب عزت بخشی نظام شدند و افزود: تقدیم شهدای فراوان به نظام، بیانگر ارتباط مردم با خدا و در مسیر خدا قرار گرفتن است.

 

حجت الاسلام فاتح با بیان این که بهشهر، ازشهرهای بنام در تقدیم شهدا و عالم پروری است، یادآور شد: این منطقه با چنین علماو شهدا، دارای قابلیت بالا و وصل با خدا است.

 

وی ادامه داد: باید مراقب باشیم که اگر حب خدا در دلمان نباشد، از خداوند دور می شویم و شهدا با دوری از حب دنیا به چنین حایگاهی رسیدند و این امتحان همچنان ادامه دارد.

 

حجت الاسلام فاتح گفت: شخصیت والای شهید هاشمی نژاد با دل کندن از دنیا به چنین جایگاهی رسید که با هدایتگری در دهه 60 از سوی دشمنان اسلام ترور شد.

 

وی یادآور شد: شهید هاشمی نژاد اهل علم و فقاهت بودند و موجب روشنگری در جامعه شدند و اکنون نیز این شهدا باید الگوی ولایتمداری، بصیرت و وظیفه مندی برای ما باشند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که تنها گذاشتن ولی و امام همچون کربلا تکرار می شود، خاطرنشان کرد: شهیدهاشمی نژاد با دل کندن از حب دنیا به این جایگاه رسیدند و به نوعی بین علما و شهدا ارتباطی است و مکمل هم هستند و آیت الله شهید هاشمی نژاد از شخصیت های بزرگ فهم و خطابه و وعظ و مرد علم و عمل بود که در مسیر انقلاب و آموزه عای بلند دینی به شهادت رسیدند.

 

این استاد حوزه علمیه افزود: اگر شهدا نبودند، امروز با این امنیت دین از سوی علما روشنگری نمی شد و اگر علما نبودند، شهدا به این اوج نمی رسیدند که در صحنه ها حاضر شوند و از جان گذشتگی کنند.

 

حجت الاسلام فاتح گفت: شهدا با حماسه آفرینی درس ایستادگی و مقامت به ما دادند و رمز موفقیت شهدا، دل از غیرخدا بریدن بود که باید سرلوحه کار ما باشد./1317/202/ب3

ارسال نظرات