۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۲۹۰۱۶۰
امام جمعه دامغان:

تحصیل و کار برای رضای خدا، پیام 36 هزار شهید دانش آموز/ توجه به نماز پیروی عملی از شهدا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دامغان در مراسم نواختن زنگ مهر و مقاومت گفت: پیام 36 هزار شهید دانش آموز درس و تحصیل و کار و زندگی برای رضای خدا و پشتیبانی و اطاعت از ولایت است.
مراسم زنگ مهر و مقاومت در دامغان مراسم زنگ مهر و مقاومت در دامغان مراسم زنگ مهر و مقاومت در دامغان مراسم زنگ مهر و مقاومت در دامغان مراسم زنگ مهر و مقاومت در دامغان مراسم زنگ مهر و مقاومت در دامغان مراسم زنگ مهر و مقاومت در دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی، امام جمعه این شهرستان در آیین آغاز سال تحصیلی مدارس این شهرستان و به صدا در آمدن زنگ مهر و مقاومت، که با حضور فرماندار و معاونان وی، مدیران حوزه‌های علمیه و دستگاه‌های اجرایی، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر، فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی و پیشکسوتان و خیران حوزه تعلیم و تربیت در دبیرستان تیزهوشان شهید بهشتی دامغان برگزار شد، اظهار داشت: شهدای دانش آموز الگوهای بی‌بدیل اخلاص، تلاش، اخلاق و معنویت برای علم‌آموزان امروز مدارس کشور هستند.

 

وی خطاب به دانش آموزان گفت: شهدای هم سن و سال شما همه علایق و آرزوهای دنیوی‌شان، درس و تحصیل و دانشگاه را رها کردند و تا مرز شهادت شتافتند تا ما امروز ایمان و قرآن داشته باشیم و در سایه اسلام و امنیت ایران سربلند تحصیل کنیم.

 

امام جمعه دامغان با بیان اینکه باید حضور خدا را در همه جا حس کنیم، تصریح کرد: فراموش نکنید که شهدا با نماز اول وقت، نماز شب‌ها و جماعت‌ها و دعاهای کمیل و ندبه بدین جایگاه والا و پیروزی حقیقی دست یافتند، اکنون نیز نماز شما، عمل صالح شما، تلاش علمی و حجاب شما رهروی حقیقی راه شهدا است.

 

دانش آموزان از اهداف اصلی تهاجم فرهنگی هستند

 

علی اصغر مجد فرماندار دامغان نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس اظهار داشت: شهدای دانش آموز نقش اعظمی در خلق حماسه‌‌های بزرگ و ماندگار دوران دفاع مقدس داشته‌اند، بی‌تردید عظمت و استقلال، امنیت و آرامش امروز کشور ما مرهون ایثارگری‌های همه شهدا و جانبازان به‌ویژه شهدای فرهنگی و دانش آموز است.

 

وی با بیان اینکه تعطیلات تابستانی نسبتا طولانی، انرژی مضاعفی را در وجود دانش آموزان برای تلاشی مقدس در مسیر علم آموزی فراهم کرده است، گفت: هر دو قشر معلمان و دانش آموزان باید به جایگاه والای آموزش و پرورش و مدارس به عنوان پرورش دهندگان نسل آینده ساز کشور واقف باشند.

 

مجد با تأکید بر اینکه همیشه مدارس، دبیرستان‌ها و دانشگاه‌های ما مورد توجه دشمن بوده و دانش آموزان ایران اسلامی از اهداف اصلی تهاجم فرهنگی محسوب می‌شوند، تصریح کرد: آنها همواره به دنبال این هستند که نظام تعلیم و تربیت ما را از گام برداشتن در مسیر توسعه و تعالی کشور بازدارند.

 

رییس شورای آموزش و پرورش دامغان از معلمان و خادمان دستگاه تعلیم و تربیت و والدین دانش آموزان خواست، تهاجم فرهنگی دشمن از طریق شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی را جدی بگیرند و با شناخت آسیب‌های بسیار این عرصه، با آگاهی بخشی فرزندان خود را در مقابل این خطرات بیمه کنند.

 

ضرورت رشد اخلاقی و معنوی دانش آموزان در کنار پیشرفت علمی

 

علیرضا محمودی مشاور اجرایی مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان نیز در این مراسم تحصیل و علم آموزی با هدف خدمت به جامعه اسلامی را چاشنی موفقیت‌های معنوی و تحصیلی دانش آموزان عنوان کرد و افزود: رشد اخلاقی و معنوی دانش آموزان در کنار پیشرفت علمی آنان همواره از اهداف آموزش و پرورش استان سمنان است و از این‌رو شعار نماز سرچشمه پاکی‌ها برای سال جدید تحصیلی استان انتخاب شده است.

 

وی ضمن تقدیر از عملکرد مطلوب آموزش و پرورش دامغان در سال تحصیلی گذشته، اضافه کرد: فروتن بودن در مقابل کسانی که از آنها علم می‌آموزیم درس بزرگ زندگی اهل بیت(ع)، صفت عالمان و بزرگان و از شروط معنوی موفقیت شما دانش آموزان است.

 

رشد 90 درصدی کسب رتبه‌های زیر دو هزار در کنکور

 

حجت الله رستمیان، رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان دامغان هم در بخش دیگری از این مراسم ضمن تبریک آغاز بهار تعلیم و تعلم اظهار داشت: همزمان با شروع سال تحصیلی جدید 97 آموزشگاه شهرستان دامغان و یک هزار و 200 فرهنگی پذیرای 13 هزار و 600 دانش آموز این شهرستان در مقاطع مختلف هستند.

 

دبیر شورای آموزش و پرورش شهرستان دامغان میزان قبولی‌های کنکور و به‌دست آوردن رتبه‌های پایین‌تر از دو هزار را از شاخص‌های موفقیت مراکز آموزشی این شهرستان در سال تحصیلی گذشته برشمرد و تصریح کرد: آموزش و پرورش شهرستان دامغان با رشدی بی‌نظیر نسبت به سال گذشته شاهد افزایش 90 درصدی قبولی دانش آموزان این شهرستان با رتبه‌های زیر دو هزار، در کنکور ورودی دانشگاه‌های دولتی بود.

 

رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان دامغان با اشاره به کسب رتبه‌های کمتر از دو هزار در کنکور سال 93 توسط 25 نفر از دانش آموزان دامغانی، از قبولی 54 نفر از شرکت کنندگان این شهرستان در کنکور 94 مراکز آموزش عالی دولتی با رتبه‌های بهتر از دو هزار خبر داد.

 

رستمیان گفت: 15 نفر از دانش آموزان شرکت کننده این شهرستان در کنکور نیز موفق شدند در رشته‌های پزشکی دانشگاه‌های دولتی کشور پذیرفته شوند و در دیگر رشته‌های شاخه علوم انسانی، علوم تجربی و ریاضی نیز دانش آموزان این شهرستان بهترین و بیشترین میزان قبولی در 10 سال اخیر را کسب کردند، که در این زمینه از مدیران و معلمان و اولیای دانش آموزان هم قدردانی می‌کنیم.

 

گفتنی است، نواختن زنگ مهر و مقاومت توسط حجت الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی امام جمعه دامغان، اجرای تواشیح توسط گروه دانش آموزی کانون میثاق، اجرای دکلمه و بدرقه و عبور دانش آموزان و کادر دبیرستان تیز‌هوشان شهید بهشتی دامغان از زیر قرآن کریم، جهت آغاز سال جدید تحصیلی از دیگر بخش‌های این مراسم بود./977/202/ب3

ارسال نظرات