۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۲۹۰۲۷۵
رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان:

مراسم سنتی مذهبی قالیشویان نماد دفاع از ولایت است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان با تقدیر از مردم ولایی فین کاشان برای برگزاری هرساله مراسم قالی شویان، گفت: مراسم سنتی مذهبی قالیشویان نماد دفاع از ولایت است.
حجت‌الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید عبدالصاحب حسینی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان چهارشنبه شب در مراسم ستاد قالی شویان فین در جوار مضجع نورانی حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) در مشهد اردهال کاشان، با اشاره به این که عرفه یعنی شناخت، گفت: روز عرفه روز آشنا شدن با پروردگار متعال است و شناخت خداوند موجب اهمیت دادن به دعا و نیایش می شود.

 

وی افزود: جوانان ایران اسلامی به برکت شناخت از خداوند متعال، 8 سال دفاع مقدس را مدیریت کردند، چرا که اگر معرفت وجود نداشت، جوان با یک دنیا آرزو به میدان جنگ نمی رفت.

 

حجت الاسلام حسینی با بیان این که شهدا اگر معرفت نداشتند، یک لحظه در جبهه نمی ماندند، گفت: امروزه یک عده جوان با نام داعش، به زعم خود برای رسیدن به بهشت دست به کشتار مردم مظلوم می زنند.

 

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان گفت: غدیر خم روز ولایت و امامت و اساس دین اسلام است، از این رو اگر غدیر خم حفظ می شد، کربلا و فاطمیه به وجود نمی آمد.

 

وی با اشاره به این که دشمن ولایت و امامت را کنار زد و زمینه سیلی زدن به حضرت فاطمه زهرا(س) فراهم شد، گفت: اگر غدیر خم حفظ می شد، امام حسین(ع) در کربلا به قربانگاه نمی رفت.

 

عید غدیر خم تحت الشعاع مراسم قالی شویان قرار نگیرد

به گفته وی، دشمنان نظام و انقلاب نیز رهبری نظام و ولی فقیه را مورد هدف قرار داده اند، اما رهبر معظم انقلاب با شجاعت در تمام میدان ها حضور دارد.

 

حجت الاسلام حسینی با تأکید بر این که آل سعود میلیاردها دلار هزینه می کند تا شیعه در دنیا مطرح نشود، گفت: عربستان مردم یمن را مورد تهاجم قرار داده است تا ایرانی دوم در کنار کشورش به وجود نیاید.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان با تقدیر از مردم ولایی فین کاشان برای برگزاری هرساله مراسم قالی شویان، گفت: مراسم سنتی مذهبی قالیشویان نماد دفاع از ولایت است.

 

وی با اشاره به این که سفیر ولایت از سوی مردم فین به کاشان دعوت شده است، گفت: مردم فین تا آخرین قطره خون دست از امامت، ولایت و رهبری بر نمی دارند و به راه خود در مسیر ولایت ادامه می دهند.

 

وی با یادآوری مصادف شدن روز قالی شویان و عید غدیر خم، تأکید کرد: عید غدیر خم نباید تحت الشعاع مراسم سنتی مذهبی قالی شویان قرار بگیرد.

 

در روز عید غدیر دشمنان اسلام، ولایت و رهبری عزا می گیرند

حجت الاسلام حسینی با تأکید بر این که هفته دوم مهر روز شهادت حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) نیست، از این رو لازم به سیاه پوشی، بیرق دست گرفتن و سینه زدن نیست، گفت: روز عید غدیر خم روز شادی و تبرک گویی است.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان با بیان این که بر اساس برنامه ریزی انجام شده، مردم فین در روز قالی شویان، سبز پوش و گل به دست خواهند بود، گفت: زمزمه هایی مبنی بر برگزاری مراسم قالی شویان در هفته سوم مهر ماه مطرح شد که در نهایت تصمیم بر این شد تا طبق سنوات گذشته، در هفته دوم این مراسم سنتی مذهبی برگزار شود.

 

وی با تأکید بر این که مراسم قالی شویان باید در راستای عید غدیر خم قرار گیرد، گفت: دفاع از ولایت و امامت و حرکت در مسیر سفیر ولایت، به معنای زنده نگه داشتن عید غدیر خم خواهد بود.

 

حجت الاسلام حسنی با تأکید بر این که در روز قالی شویان امسال نباید رنگ و بوی عزاداری و به شکل سینه زنی و گریه کنان باشد تا کسی در این زمینه به اهالی فین خرده نگیرد، گفت: در روز عید غدیر دشمنان اسلام، ولایت و رهبری عزا می گیرند./1307/202/ب1

ارسال نظرات