۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۲۹۱۲۸۲
آیت‌الله مهمان نواز:

آرامش و امنیت جامعه در گرو تأمین عدالت قضایی است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه احکام صادره از محاکم قضایی، عدالت را در جامعه نمایان می کند، گفت: عدالت قضایی نقش مهمی در آرامش و امنیت کشور و جامعه دارد.
آيت الله مهمان نواز - ديدار با مسؤولان قضايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، آیت الله حبیب الله مهمان نواز نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در دیدار با مسؤولان قضایی استان، با اشاره به اهمیت و جایگاه فعالیت قوه قضاییه در کشور، اظهار کرد: تأمین آرامش و امنیت فردی و اجتماعی در جامعه تا حد بسیار زیادی به نحوه عملکرد دستگاه قضایی وابسته است.

 

وی اضافه کرد: اگر عدالت قضایی در محاکم دادرسی وجود داشته باشد در سطح کشور نیز عدالت برقرار شده و اطمینان مردم به قوه قضاییه افزایش می یابد اما کم توجهی به عدالت قضایی سبب هرج و مرج و پایمال شدن حقوق افراد می شود.

 

امام جمعه سابق بجنورد با اشاره به اینکه از طرف دیگر آرامش و امنیت مردم در تقویت دستگاه قضایی نیز تأثیر زیادی دارد، اظهار کرد: دستگاه قضایی نقش مهمی در احقاق حقوق عامه مردم داشته که این مهم منجر به آرامش بیشتر جامعه شده و از طرف دیگر آرامش و امنیت اجتماع تقویت کننده دستگاه قضایی است.

 

آیت الله مهمان نواز با تأکید بر اینکه فعالان دستگاه قضایی می بایست تمام تلاش خود را برای حرکت در مسیر عدالت و گرفتن حق مظلومان از ظالمان به کار گیرند، خاطرنشان کرد: متولیان دستگاه قضایی می بایست در برخورد با مردم در گفتار و رفتار خود کمال دقت را داشته باشند و از موقعیت و جایگاه خود استفاده نادرست نکنند.

 

نماینده سه دوره مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مبارزه با فساد و انجام اقدامات پیشگیرانه در راستای کاهش جرم و جنایت یکی دیگر از نقش های دستگاه قضایی است، اضافه کرد: قضاوت از شمشیر برنده تر و از مو باریک تر است به همین دلیل انجام این امر خطیر نیازمند خداترسی و پایبندی دقیق به قوانین است.

 

وی تصریح کرد: البته فعالیت در قوه قضاییه همواره با تهمت ها و تهدیدهای مختلفی همراه است به همین دلیل قضات و مسؤولان دستگاه قضایی باید بدون هراس از این موضوعات، در برابر تهاجمات با قدرت ایستادگی کنند.

 

آیت الله مهمان نواز با بیان اینکه می بایست قضاوت ائمه اطهار(ع) در صدر اسلام به عنوان درس هایی برای قضات باشند و از آنها استفاده شود، تصریح کرد: دشمنان نظام اسلامی نمی خواهند قوه قضاییه به عنوان یکی از ارکان نظام قدرت و قوت بگیرد اما به فضل الهی و با رعایت قانون، محاکم قضایی کشور روز به روز به عدالت واقعی نزدیک تر می شوند.

 

وی همچنین با تأکید بر تسریع در روند رسیدگی به پرونده ها، خاطرنشان کرد: تطویل رسیدگی به پرونده ها مشکلات و گرفتاری های زیادی را برای مردم به دنبال دارد و اگر چه در سال های اخیر این معضل تا حد زیادی رفع شده اما هنوز جای کار زیادی در این زمینه وجود دارد.

 

حجت الاسلام نورالله قدرتی، رییس کل دادگستری استان خراسان شمالی نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از عملکرد دستگاه قضایی در سال جاری و برنامه های پیش روی این نهاد، یکی از مهم ترین برنامه های دستگاه قضایی خراسان شمالی را تلاش در راستای برگزار شدن سالم و پرشور انتخابات پیش رو دانست و اظهار کرد: با توجه به برگزاری دو انتخابات مهم در سال جاری، دستگاه قضایی خراسان شمالی اقدام به راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در استان کرده است./9314/202/ب3

ارسال نظرات