۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۲۹۱۳۵۴

چند خبر کوتاه از قزوین

خبرگزاری رسا ـ تأکید فرمانده سپاه قزوین بر دفاع مقدس به‌ عنوان درس خودباوری، غفلت ارتباط مسجد و جوانان و پخش ویژه برنامه غدیریه از جمله عناوین اخبار کوتاه قزوین است.
خبر کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، سردار محمد شاهرخی ظهر امروز در همایش پاسداشت ارزش‌های سربازان امام خمینی(ره) که دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، افزود: دشمنان می‌کوشند تا با ایجاد تردید نسبت به این دوره حماسه‌ساز، دفاع مقدس و ارزش‌های آنرا از اذهان ملت ما پاک کنند اما با بصیرت و هوشیاری مردم این اتفاق هیچ‌گاه رخ نخواهد داد.

 

وی هفته دفاع مقدس را به‌عنوان یکی از مناسبت‌های مهم در تقویم کشور خواند و گفت: این ایام فرصت مناسبی برای یادآوری حماسه‌های رزمندگان و هم‌چنین بازگویی و تشریح این رویداد مهم برای نسل جوان است.

 

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین از دفاع مقدس به‌عنوان حماسه‌ای عظیم پس از انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: حمله وحشیانه رژیم بعث عراق به کشور با هدف حذف هویت دینی و انقلاب اسلامی صورت گرفت.

 

شاهرخی در ادامه گفت: باید از تمام ظرفیت‌های خود برای شناخت و معرفی ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس بهره بگیریم تا نسل آینده این برهه از تاریخ کشور خود را با یادآوری قهرمانان ملی و اسطوره‌های جهاد و شهادت بشناسند.

 

وی با بیان این‌که این جنگ که در آن قدرت‌های بزرگ و برخی کشورهای منطقه به یاری عراق شتافتند، اگر بر هر کشور دیگری تحمیل می شد، آن کشور هویت جغرافیایی خود را از دست می داد، افزود: اما به برکت خون شهدا و رشادت رزمندگان مومن و انقلابی، ذره ای از خاک مقدس میهن اسلامی در این جنگ کم نشد.

 

ارتباط جوانان با مسجد مورد غفلت واقع شده است

حجت الاسلام والمسلمین موسی صفی‌خانی، مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد قزوین ظهر امروز در گردهمایی ائمه جماعات قزوین که در سالن اجتماعات شورای اسلامی شهر اقبالیه برگزار شد، افزود: برطرف کردن این مشکل فرهنگی توسط روحانیون نشان دهنده ویژگی‌های بارز این قشر است.

 

وی اظهار کرد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی با انواع برنامه های ضد اسلامی می خواهند نسل جوان را از مساجد و مراکز دینی جدا کنند ولی ائمه جماعات مساجد و روحانیون، باید برای تقابل با این کار، برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و پاسخگویی به شبهات این نسل تلاش کنید.

 

حجت‌الاسلام صفی‌خانی خاطرنشان کرد: ائمه جماعات باید ارتباط بیشتری را با قشر جوان برقرار کنند.

 

این مسؤول با بیان اینکه ائمه جماعات مدیر مساجد هستند، افزود: ائمه جماعات در مساجد به عنوان مدیر مساجد محسوب می‌شوند و اعضای هیات امناء باید تعامل بیشتری با آن‌ها داشته باشند.

 

پخش ویژه‌برنامه‌ رادیویی «غدیریه» از شبکه استانی صدای مرکز قزوین

شبکه استانی صدای مرکز قزوین به مناسبت عید سعید غدیر خم ویژه‌برنامه‌ رادیویی «غدیریه» را پخش می‌کند.

 

دراین ویژه‌برنامه، واقعه‌ غدیر خم به عنوان نقطه عطفی در تاریخ اسلام و تشیع معرفی و جایگاه امامت و ولایت امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) بر اساس مستندات روایی و قرآن برای مخاطبان تبیین و تشریح می‌شود.

 

ویژه‌برنامه «غدیریه» شامل بخش‌های مختلفی همانند گزارش مردمی، گفت‌وگوی کارشناسی، مداحی، شعرخوانی توسط شاعران استان در مدح و منقبت امام علی(ع) و مسابقه تلفنی است.

 

رویکرد این برنامه شاد و مفرح و متناسب با روز عید است که تلاش می‌کند لحظات جذابی را برای مخاطبان به همراه داشته باشد.

 

ویژه‌ برنامه «غدیریه» به تهیه‌کنندگی آرزو شهنواز به مدت 120 دقیقه در روز عید سعید غدیر خم به صورت زنده از شبکه استانی صدای مرکز قزوین پخش می‌شود./955/203/ب2

ارسال نظرات