۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۲۹۱۴۸۲
وزیر ورزش و جوانان خبر داد؛

رشد 6 درصدی ازدواج در سال 93

خبرگزاری رسا ـ وزیر ورزش و جوانان گفت: طبق آمارهای بدست آمده نرخ ازدواج در سال 93 نسبت به سال 92 با رشد شش درصدی همراه بوده است.
وزير ورزش و جوانان

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، محمود گودرزی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال نماینده مردم ایلام با بیان اینکه یکی از مهمترین شعارهای بنده در زمان دریافت رای اعتماد، حمایت از ورزش پاک بوده است، اظهار کرد: بنده از روزی که وارد وزارت شدم تمام تلاش خود را برای پاکسازی برخی رشته های ورزشی از ناهنجاری انجام دادم و البته تا به امروز موفقیت هایی نیز در این زمینه کسب کرده ایم.

 

وی با بیان این که یکی دیگر از ماموریت های مهم این وزارتخانه، فعالیت و پیگیری های مستمر در حوزه جوانان بوده است که حاصل  آن کاهش نرخ طلاق و افزایش ازدواج در سال 93 نسبت به سه سال گذشته بوده است، بیان کرد: طبق آمارهای بدست آمده نرخ ازدواج در سال 93 نسبت به سال 90 با رشد 17 درصدی، سال 91 با رشد 13 درصدی و در سال 92 با رشد 6.5 درصدی مواجه بوده است.

 

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: همچنین نرخ طلاق در سال 93 نسبت به سال 90 با کاهش 14.5 درصدی، سال 91 با کاهش 8.5درصدی و سال 92 با کاهش 5.3درصدی همراه بوده است.

 

وی با بیان این که این وزارتخانه برنامه های گسترده ای برای ترویج ازدواج آسان و آگاهانه برای نسل جوان انجام داده است، تصریح کرد: برگزاری جشنواره های ازدواج آسان در کشور، تولید کتاب الکترونیکی ازدواج و طلاق جوانان برای مسؤولان کشور، برگزاری بیش از 300 کارگاه آموزشی قبل از ازدواج برای جوانان و ممانعت از همسریابی اینترنتی از مهمترین برنامه های این وزارتخانه بوده است.

 

وی با اشاره به برگزاری جلسات مستمر ستاد ساماندهی جوانان، اظهار کرد: بیش از 18 دستگاه دولتی مسؤولیت مستیم در حوزه جوانان دارند و ستاد ساماندهی امور جوانان نیز با حضور وزیر ورزش و معاونان 18 وزارتخانه و اداره کل  به صورت مستمر برگزار و برنامه ریزی های لازم در حوزه جوانان انجام خواهد شد./858/پ202/ج

ارسال نظرات