۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۲۹۱۷۸۲
با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

پانزدهمین جشنواره غدیریه در بناب برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ پانزدهمین جشنواره شعر غدیریه بناب فردا با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان بناب به کار خود پایان خواهد داد.
علي اکبر صفي‌پور، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي

علی اکبر صفی پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: مراسم اختتامیه و معرفی نفرات برتر پانزدهمین جشنواره شعر غدیریه بناب نهم مهرماه جاری با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.


وی با اشاره به استقبال شعرای سراسر کشور از این جشنواره گفت: از سال گذشته برگزاری این جشنواره در تقویم معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده و امسال نیز در آیین اختتامیه پانزدهمین دوره جشنواره سراسری شعر غدیریه بناب، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور خواهد داشت.


مدیرکل فرهنگ و اراد اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که این جشنواره با هدف تبیین ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی و شخصیت متعالی حضرت علی(ع) به زبان هنر برگزار می شود، تعمیق و ترویج آموزه های غدیر در سطح جامعه با استفاده از زبان شعر را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.


صفی‌پور با بیان این‌که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنران اصلی جشنواره خواهد بود، افزود: جشنواره شعر غدیریه شهرستان بناب همه ساله در آستانه عید سعید غدیر خم با حضور شعرای منطقه و کشور و در دو بخش اشعار ترکی و فارسی با موضوعاتی درباره امام علی(ع) و ابعاد مختلف زندگی آن حضرت برگزار می شود.


وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تسلیت درگذشت عاشیق رسول قربانی، اظهار داشت: عاشیق رسول قربانی هنرمندی مردمی بود که در اجراهای خود بر نکات حکمت‌آموز و غنی اسلامی، اعتقادی و ملی تاکید داشت و همواره مضامینی را برای اجرا انتخاب می‌کرد که در عین نغز بودن، حاوی ارزشها و باورهای دینی و ملی نیز باشد.


صفی پور افزود: بدون تردید به دلیل ذات دینی و مذهبی بودن اجراها و سروده های عاشیق قربانی، این هنرمند والامقام هرگز از خاطر مردم ما فراموش نخواهد شد، این هنرمند فقید در زندگی سراسر مهر خویش  با حدیث مکرر عشق و ایمان قصه‌ی جان فزای دلداگی خویش را  عرصه‌ی خدمت خاضعانه به فرهنگ و هنر و ادب ایران زمین قرار داده بود.


مدیرکل فرهنگ و اراد اسلامی آذربایجان‌شرقی در ادامه با بیان این‌که فردا مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز با حضور وزیر ارشاد نیز برگزار می شود، اظهار داشت: در نمایشگاه کتاب امسال 25 هزار متر مربع فضای نمایشگاهی در اختیار غرفه‌داران قرار می‌گیرد که در این فضا 828 ناشر داخلی با 103 هزار عنوان کتاب حضور دارند.


وی افزود:‌ برگزاری نمایشگاه کتاب با حضور چند صد ناشر برتر از سراسر کشور در تبریز مهم‌ترین رویداد فرهنگی استان و منطقه بوده و این نمایشگاه نه تنها توانسته نظر مخاطبان استان را به خود جلب کند بلکه هر ساله در همین ایام علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی از استان‌های همجوار نیز برای بازدید از این نمایشگاه به تبریز می‌آیند./935/202/ب3

ارسال نظرات