۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۲۹۱۸۰۵
امام جمعه موقت اصفهان:

دست دادن ظریف و اوباما تعیین کننده مسأله‌ای نخواهد بود/ مذاکره و گفت‌وگو تنها در چارچوب مسائل هسته‌ای جایز است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام رهبر با اشاره به دست دادن وزیر امور خارجه کشورمان با اوباما رییس جمهور آمریکا این موضوع را بی اثر بر روابط ایران و آمریکا خواند و گفت: همه موظف به رعایت خطوط قرمز نظام هستند و باید نسبت به دام افکنی دشمن هشیار باشیم.
دست دادن ظریف و اوباما تعیین کننده مسأله‌ای نخواهد بود/ مذاکره و گفت‌وگو تنها در چارچوب مسائل هسته‌ای جایز است

حجت الاسلام محمدتقی رهبر امام جمعه موقت اصفهان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به تذکر رهبر معظم انقلاب پیرامون محدود بودن مذاکرات با آمریکا و غرب تنها به مسأله هسته‌ای گفت: تنها گفت‌وگوی ما با غربی‌ها تنها مسائل هسته‌ای است و این یکی از خطوط قرمز نظام مقدس اسلامی است، موضوع دست دادن آقای ظریف با اوباما رییس جمهور آمریکا بنابر اظهارات وزارت امور خارجه به صورت اتفاقی صورت گرفته است و اوباما به صورت اتفاقی بر سر راه ظریف قرار گرفته است.

 

وی در ادامه افزود: این مسأله می‌تواند یک برخورد انسانی باشد و حتی اگر انسان با دشمن خود مواجه شد ایرادی ندارد که برخوردی به این صورت داشته باشد و این مسائل تعیین کننده چیزی در روابط ایران و آمریکا نیست گرچه نباید با اینها قاطی شد، ماجرای آقای ظریف با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا و مسائلی از این دست شاید قابل تحمل است ولی موضوع محمتر خطوط قرمز و رعایت اصول و آرمان‌ها است.

 

امام جمعه موقت اصفهان ضمن تأکید بر لزوم رعایت خطوط قرمز از سوی دولت و دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: مذاکرات تنها در چارچوب مصوبات مجلس و توافقات میان مجلس و دولت و قوانین کشور تنها در زمینه مسائل مرتبط با انرژی هسته‌ای جایز است.

 

حجت الاسلام رهبر با بیان این‌که دست دادن ظریف و اوباما تعیین کننده سرنوشت مسائل و ارتباطات ایران و آمریکا نیست اظهار کرد: اصول ما و روابط و خطوط قرمز ما به خوبی مشخص است و به همین دلیل آقای ظریف گفت‌وگو و مذاکره پیرامون مسأله سوریه با آمریکا را رد کرد.

 

وی مسائلی نظیر سوریه را دامی برای باز شدن محور و راه مذاکرات در مسائل مختلف دانست و گفت: اوج مذاکرات و روابط ما با آمریکا در چارچوب مذاکرات هسته‌ای خواهد بود، اتفاقاتی نظیر دست دادن با اوباما چه سهل انگاری باشد و چه اتفاقی رخ داده باشد تعیین کننده نیست گرچه ممکن است که از سوی آمریکایی‌ها طراحی شده و از پیش تعیین شده باشد.

 

امام جمعه موقت اصفهان تأکید کرد: نه وزیر امور خارجه و نه دولت و نه مجلس و نه هیچکس دیگر نمی‌تواند از اصول و خطوط قرمز نظام مقدس اسلامی عبور کند و به همین دلیل است که مسائلی نظیر موضوع اخیر نقش و تأثیر تعیین کننده‌ای نخواهد داشت.

 

حجت الاسلام رهبر برنامه ریزی احتمالی آمریکایی‌ها برای دیدار چند لحظه‌ای ظریف و اوباما را نشان دهنده عزت و اقتدار کشور ذکر کرد و افزود: این اقتدار کشور ما است که رییس جمهور آمریکا تلاش می‌کند با وزیر خارجه ما دست بدهد و دیدار چند لحظه‌ای داشته باشد البته این موضوع می‌تواند یک دام بر سر راه ما باشد و لازم است نسبت به آن هشیاری داشته باشیم و اجازه ندهیم که این اقتدار و عزت با گذشتن از خطوط قرمز و اصول از بین برود./1304/302/ب3

 

ارسال نظرات