۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۲۹۱۸۴۷
مدیر حوزه علمیه مازندران:

اساس کار تبلیغ، صبر و تحمل در برابر ناملایمات است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه مازندران، توجه به اصل صبر و تحمل در برابر ناملایمات زندگی را به طلاب یاد آور شد و گفت: بالا بردن آستانه تحمل در راه تبلیغ دین، امری ضروری است.
مدير حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری مدیر حوزه علمیه مازندران، امروز در کارگاه تلبس که در مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر برگزار شد، داشت: تلبس به لباس مقدس روحانیت امری است که باید با قاطعیت تمام وارد آن شد نه با تردید.

 

وی با بیان این که یک روحانی در درجه اول باید خود عامل به احکام دین باشد، افزود: روحانیت حلقه ارتباط خدا با مردم هستند و اگر این حلقه فاسد شود آن وقت است که منفور مردم خواهد شد.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران، ضرورت مناجات و استغفار را برای روحانیت یادآور شد و خاطرنشان کرد: قشر طلبه باید بیشتر از توده عوام جامعه خود را ملزم به رعایت تقوای الهی کند، چرا که خطر لغزش برای ایشان به مراتب بیشتر از سایر افراد جامعه است.

 

حجت الاسلام طاهری اصل ساده زیستی را از اصول مهم زندگی روحانیت دانست و تصریح کرد: روحانی باید هم صدا و هم نشین قشر آسیب پذیر و مستضعف جامعه باشد و خود را برای مبارزه با ظلم و فساد آماده سازد و بداند که بزرگ ترین آفت برای او خوی اشرافی گری است.

 

وی با بیان ضرورت حسن معاشرت برای روحانیت، حسن خلق را لازمه ارتباط مناسب با توده مردم و نفوذ در قلوب دانست و افزود: رعایت مکارم اخلاق امری است که روحانیت در درجه اول باید در محیط خانه و حریم شخصی خود پایبند به آن باشد.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان اهمیت پیشرفت تحصیلی بعد از تلبس به ضرورت پاسخ گویی به نیازهای روز اشاره کرد و افزود: تقید به تحصیل نباید بعد از تلبس در طلاب عزیز سست شود چرا که امروزه با دریایی از شبهات پیچیده و گوناگون مواجه هستیم که باید در حد خود نسبت به آن ها پاسخ گو باشیم.

 

حجت الاسلام طاهری ضرورت مطالعه مستمر و پژوهش را به طلاب یادآور شد و افزود: آمادگی برای تبلیغ باید همیشگی باشد و در این رابطه طلاب عزیز می بایست انس بیشتری با کتاب و مطالعه پیدا کنند.

 

وی تصریح کرد: طلاب در آینده از تدریس و تألیف غافل نشوند، چرا که اگر علم کسب شده نوشته نشود و انتقال نیابد به دفتر فراموشی سپرده خواهد شد.

 

حجت الاسلام طاهری حشر و نشر با قرآن را لازمه کار طلبگی دانست و خاطرنشان کرد: هر چه از معارف دین بخواهیم بگوییم همه از قرآن است پس باید انس خود را با قرآن بیشتر کنیم و آن را اصلی ترین منبع مطالعاتی خود قرار دهیم.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران، توجه به اصل صبر و تحمل در برابر ناملایمات زندگی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: اصل مهم در امر تبلیغ صبر و تحمل در برابر شدائد و سختی ها است و روحانی ملزم به بالا بردن آستانه تحمل خود در این خصوص است./950/202/ب3

ارسال نظرات