۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۲۹۲۲۵۸
همزمان با عید غدیر برگزار شد؛

مراسم عمامه گذاری 25 نفر از طلاب حوزه علمیه مازندران

خبرگزاری رسا ـ مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه های علمیه مازندران با حضور طلاب، روحانیان و مسؤولان استانی برگزار شد.
عمامه گذاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، مراسم عمامه گذاری 25 نفر از طلاب مدارس علمیه استان امروز به صورت متمرکز با حضور حجت الاسلام محمد سلیمانی عضو شورای حوزه علمیه مازندران و تولیت حوزه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر، حجت الاسلام اسدالله جعفری دادستان مازندران و جمعی از اساتید و طلاب حوزه های علمیه در جوار مزار شهید گمنام واقع در مدرسه امام صادق (ع) برگزار شد.

 

حجت الاسلام سلیمانی ضمن تبریک عید غدیر، قلوب مؤمنین را در این ایام داغدار فاجعه منا دانست و تصریح کرد: اگر چه ایام، ایام مبارکی است اما آل سعود با بی کفایتی خود تلخی بزرگی بر کام مسلمین جهان نشاند.

 

وی ماجرای غدیر را شاهراه هدایت الهی برای انسان معرفی کرد و افزود: ولایت امیرالمؤمنین (ع) چراغ هدایت برای هر انسان آزاده است.

 

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به این که هر ساله عده ای از طلاب واجدالشرایط ملبس به لباس مقدس روحانیت می شوند، افزود: امسال نیز این حوزه توفیق آن یافت تا مبلغانی را برای تبلیغ اسلام ناب و شریعت نبوی تحویل جامعه اسلامی دهد.

 

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع)قائمشهر افزود: امروز و همزمان با سالروز عید بزرگ امامت و ولایت 25 نفر از طلاب مدارس علمیه امام صادق(ع) محمودآباد، سفیران هدایت ساری و امام صادق(ع) قائمشهر لباس مقدس روحانیت را بر تن خواهند کرد.

 

وی با بیان این که وظیفه حوزه های علمیه همان رسالت نبوی است، ادامه داد: طلاب باید مشعل هدایت جامعه و عالم عامل باشند و حوزه به دنبال تربیت مربیانی است که می خواهند طبیب نفوس دیگران و پرچم دار معارف الهی باشند.

 

حجت الاسلام سلیمانی با بیان این که بی توقع ترین و با انگیزه ترین مردم نسبت به نظام حوزویان هستند، بیان داشت: حوزه و روحانیت در تاریخ همواره با از خودگذشتگی در برابر هر گونه انحراف ایستادند و از مبانی دینی دفاع کردند.

 

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر حوزه های علمیه را مرکز نشر و گسترش معارف ارزشمند دین مبین اسلام دانست و گفت: امروزه بیش از هر زمان دیگری نیازمند تقویت مراکز حوزوی هستیم.

 

وی در ادامه سخنان خود پاسخگویی به شبهات دینی، سیاسی و معرفتی را یکی از مهم ترین وظایف حوزه های علمیه و روحانیت دانست و افزود: امروز حوزه های علمیه ما باید پویا و قوی باشند تا بتوانند شبهاتی که دشمن علیه اعتقادات دینی ما ترویج کرده پاسخگو باشند.

 

حجت الاسلام سلیمانی با بیان این که دشمنان نظام اسلامی امروز همه توان و ابزار خود را برای مقابله با اسلام ناب به کار گرفته اند، افزود: آنها تلاش می کنند تا چراغی که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دنیا روشن کرده را خاموش کنند.

 

وی پاسداری از کیان اعتقادات و قرآن را از جمله رسالت های مهم حوزه های علمیه دانست و گفت: همه تلاش حوزه این است که فعالیت های خود را، به ویژه در مسائل علمی، به سمت قرآن سوق دهد./950/202/ب3

ارسال نظرات