۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۲۹۲۲۸۷
استاد حوزه علمیه معصومیه خواهران شهرضا مطرح کرد؛

ضرورت ایجاد سایت‎های وهابی ستیزی با مدیریت طلاب

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه معصومیه خواهران شهرضا علما و روحانیان را سنگر بانان حریم اهل بیت(ع) دانست و گفت: روحانیت در مکتب قرآن و اهل بیت(ع) تربیت شده است و از این جهت وظیفه اصلی خود را صیانت از احکام و آموزه های اصیل تشیع می داند.
وهابيت

فاطمه یونسی استاد حوزه علمیه معصومیه خواهران شهرضا، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به حدیث «علمای ما محافظان دین هستند و به صیانت از ارزش‌های اسلام و تشیع می‌پردازند» از امام حسن عسگری(ع) اظهار کرد: علمای جهان اسلام بیش از این در قبال اقدامات به دور از عقل و منطق وهابیت تکفیری که سبب بدنامی دین مبین اسلام در جهان شده است، نباید سکوت کنند.

 

وی در ادامه افزود: روحانیت مبارز شیعه باید با احساس تکلیف جدی در مقابله با شبهات وهابیت، جامعه را در مقابل این فرقه نوظهور و اهداف شوم و پلید آن آگاه کنند، زیرا همه این فرق الحادی از سوی استکبار جهانی و برای استعمار منابع مادی و معنوی کشورهای اسلامی ایجاد شده اند.

 

استاد حوزه علمیه معصومیه خواهران شهرضا تأکید کرد: روحانیت به عنوان سنگربان اسلام لازم است این گونه تهدیدها را به درستی بررسی کرده و برای از بین بردن اثرات سوء آن و مقابله با برنامه های ضد دینی آن طرح ها و برنامه های جامعی داشته باشد.

 

یونسی عنوان کرد: روحانیون باید خبث طینت وهابیون نسبت به تعالیم اسلامی را ثابت و به همگان ثابت کنند که مسلمانان آگاه و مؤمن با فعالیت‌های این گروه مخالف هستند، تا افکار عمومی جهان شیوه عمل وهابیت را از دیگر فرق اسلامی تشخیص دهند.

 

وی با تأکید بر لزوم تشکیل گروهی از از اساتید و نخبه‌های برجسته حوزه علمیه برای پاسخگویی به شبهات القا شده از سوی وهابیت، گفت: بیان ابعاد خطر جریان های تکفیری برای اسلام و جامعه بشری و راههای مقابله با آن نیازمند استفاده از معلومات، آراء و تجارب فرهیختگان حوزوی است.

 

استاد حوزه علمیه معصومیه خواهران شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود استفاده روحانیان از ظرفیت های فضای مجازی را عامل مهمی در موفقیت در عرصه تبلیغ برشمرد و اظهار کرد: چشم پوشی از فضای مجازی و فرصت های آن، فعالان عرصه تبلیغ و مبارزه فرهنگی را در مقابله با تهاجامت همه جانبه ناکام می گذارد.

 

یونسی همچنین ایجاد سایت های وهابی‌ستیزی را گام مؤثری در پاسخ گویی به شبهات ایجاد شده دانست و عنوان کرد: در این سایت ها از سوی اساتید برجسته حوزه علمیه پاسخ های لازم به شبهات مطرح شده داده می شود.

 

وی خواستار برگزاری دوره های تخصصی ویژه نقد وهابیت در مناطق مختلف کشور شد و تصریح کرد: همکاری دو جانبه روحانیون توانمند اهل سنت، فعالیت مستمر حوزه های نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها، تدوین جزوات و کتب در خصوص مواردی که مورد هجمه ی سلفیت قرار گرفته، از جمله اقدامات مؤثر در این زمینه است.

 

استاد حوزه علمیه مصومیه خواهران شهرضا تأکید کرد: طلاب و روحانیون برای مقابله سودمند با جریان سلفی گری، باید بیانی شیوا و قلمی روان داشته باشند تا بتوانند قدرت تاثیرگذاری بر دیگران را به دست بیاورند.

 

یونسی در پایان، علما و روحانیان را سنگر بانان حریم اهل بیت(ع) دانست و گفت: روحانیت در مکتب قرآن و اهل بیت(ع) تربیت شده اند و از این جهت وظیفه اصلی خود را صیانت از احکام و آموزه های اصیل تشیع می دانند./868/302/ب3

ارسال نظرات