۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۳
کد خبر: ۲۹۲۸۶۴
در موسسه فرهنگی اوج؛

فیلم مستند آن سوی دیوار به نمایش درآمد

خبرگزاری رسا ـ فیلم مستند «آن سوی دیوار» با موضوع پاکسازی قومی و مذهبی کشور عراق در موسسه فرهنگی اوج به نمایش درآمد.
قربانيان تروريسم در عراق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، فیلم مستند «آن سوی دیوار» با موضوع پاکسازی قومی و مذهبی در عراق بعدازظهر امروز یکشنبه 12 مهر ماه در موسسه فرهنگی اوج با حضور کارگردان این فیلم به اکران و نمایش درآمد.

 

وحید چاوش کارگردان فیلم مستند «آن سوی دیوار» در پایان اکران فیلم در رابطه با ایده اولیه این فیلم گفت: چند سال است که در روز اربعین مشرف به کربلا می شوم، ایده اولیه هم از همانجا شروع شد و معتقد هستم که اگر فیلمی در این رابطه بدون موضوع داعش کار شود فیلم ناقصی است.

 

وی با بیان اینکه در جبهه نبرد باید ریشه حقیقی جنگ و دفاع را در یابیم، خاطرنشان کرد: از این راهپیمایی ها درس شجاعت بگیریم و در فیلم سعی کردم که همین ایده ها را مطرح کنم.

 

کارگردان مستند آن سوی دیوار در رابطه با مشکلاتی که در ساخت این مستند به هراه داشته است، گفت: مشکل این است که تلویزیون استراتژی جدی برای تولید این گونه مستندها ندارد، مدیران تلویزیون برای ساخت این مستند سفارش ندادند و به کمک موسسه فرهنگی اوج این مستند را ساختم.

 

چاوش در ادامه صحبت های خود با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری، بیان کرد: ایشان می فرمایند که من دیپلمات نیستم و یک انقلابی هستم، این نکته مهمی است چرا که انقلابی بودن کلید روشنگری است.

 

وی با بیان اینکه فعالیت های دیپلماتیکی بر اساس رویدادهای محافظه کارانه و چند پهلو است، افزود: انقلابی ها برخلاف سیاستمداران که جواب دیپلماتیک دارند، جواب صریح و قاطع دارند.

 

کارگردان مستند آن سوی دیوار با انتقاد از اینکه در تلویزیون ما وقایع جهان اسلام به درستی انعکاس داده نمی شود، اظهار داشت: تلویزیون واکنش دیپلمات نسبت به قضایا دارد و نگاه انقلابی ندارد، به عنوان مثال بعد از سقوط قزافی فیلمی در این رابطه ساخته نمی شود.

 

چاوش با تأکید بر اینکه بدون حمایت صدا و سیما این فیلم را ساخه است، بیان کرد: وقتی در عراق کار می کردم از تلویزیون ایران هیچ کس خبر نداشت که این مستند در عراق ساخته می شود و این برای صدا و سیما خوشایند نیست و باید فکر اساسی در این رابطه شود.

 

فیلم «آن سوی دیوار» به تهیه کنندگی و کارگردانی وحید چاوش درباره شرح سوزان از وضعیت امروز عراق است، دیواری که جهان اسلام را به دو بخش تقسیم می کنند.

 

شایان ذکر است که با ورود عناصر داعش به خاک عراق و پس از غصب شهر موصل پاکسازی قومی و مذهبی در عراق شدت بیشتری گرفت و در نتیجه دیوار بلندی از بی اعتمادی طوایف مختلف عراقی را از یکدیگر جدا کرد، آتش تفرقه ای که هزار سال پیش علی (ع) درباره آتش آن هشدار می داد جهان اسلام را دربرگرفته و کاشانه مسلمانان را خاکستر کرده است./818/202/ب1

ارسال نظرات