۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۲۹۳۴۰۵
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

دشمنان نظام از غنی‌سازی معنوی و فرهنگی جوانان ایران هراس دارند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه پشت پرده های حساسیت های دشمن در مسأله غنی سازی، هراس آنها از سرمایه ها و جوانانی است که در جامعه اسلامی داریم، گفت: هراس اصلی دشمن از غنی‌سازی معنوی و فرهنگی جوانان کشور است.
حجت الاسلام يعقوبي - مراسم توديع و معارفه مسؤول اتحاديه انجمن هاي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، شامگاه سه‌شنبه در آیین تودیع و معارفه رییس انجمن های اسلامی دانش آموزان خراسان شمالی، با اشاره به فعالیت های انجمن اسلامی، افزود: ارتباط با نماز جمعه و مسائل معنوی، یکی از توفیقات جمهوری اسلامی به شمار می رود که به پشتوانه ثروت عظیم آن، که همان جوانان و نوجوانان هستند، پر رنگ تر و جدی تر در زندگی فردی و اجتماعی افراد جاری و ساری است.

 

وی با بیان اینکه از این نظر نظام آموزش و پرورش کشور بسیار غنی است، خاطرنشان کرد: جوانان آماده به خدمت معنوی، ثروت عظیمی است که آموزش و پرورش داشته و بایستی از این ثروت معنوی عظیم استفاده بیشتری صورت گیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: به همین دلیل است که امروز موضوع اصلی در کشور غنی‌سازی بوده و دشمن نیز بر روی غنی سازی در کشور ما حساسیت ویژه ای دارد.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه پشت پرده های حساسیت های دشمن در مسأله غنی سازی، هراس آنها از سرمایه ها و جوانانی است که در جامعه اسلامی داریم، تصریح کرد: هراس اصلی دشمن از غنی سازی معنوی و فرهنگی جوانان کشور است به همین دلیل تلاش می کند تا با بهانه های مختلف جلوی سرعت و شتاب انقلاب را بگیرد.

 

وی با بیان اینکه همان گونه که امام راحل نیز فرمودند انقلاب اسلامی ما تحول الهی است چرا که هویت و ماهیت جامعه تغییر کرده و معنوی و دینی شده است، اضافه کرد: آنچه امروز ما را در دنیا در چشم دشمنان بزرگ کرده عزتمندی و غیرت ملت ایران است که به هیچ کس جز خدا وابسته نبوده و زیر بار ظلم و ستم نمی روند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه امروز ایران در گلوی استکبار جهانی یک مانع به وجود آورده است، افزود: مطابق فرموده رهبر معظم انقلاب استکبارستیزی جزء ذات انقلاب ما بوده و دیگر ملت ایران با شناخت دوست و دشمن خود اجازه نمی دهد بار دیگر نقشه های دشمنان در این سرزمین اجرایی شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در ادامه با بیان اینکه انجمن اسلامی جایگاه غنی سازی معنوی و فرهنگی نوجوانان است، خاطرنشان کرد: اعضای انجمن های اسلامی دانش آموزی ادامه دهندگان نظام جمهوری اسلامی هستند چرا که باید در کنار غنی سازی خود، آموخته های خود را به آیندگان هم منتقل کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: اسلام در دو کلمه تربیت و سیاست خلاصه می شود که تربیت به معنای خودسازی و سیاست به معنای جامعه سازی است که انجمن های اسلامی با اعضای نوجوانان و جوانان خود در این زمینه سرمایه ای ارزشمند به شمار می رود.

 

وی با بیان اینکه مسؤولان باید دقت کنند جوانان را به عنوان امانت‌های گرانبها به خوبی تربیت کنند، افزود: انجمن های اسلامی به معنای دست جمعی فکر کردن و اسلامی عمل کردن است که همین امر سبب ریشه کن شدن استکبار جهانی خواهد شد.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم با قدرانی از زحمات سیدعلی ارکانی فرد، مسؤول سابق اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان خراسان شمالی، یاسر خطیب به عنوان مسؤول جدید این اتحادیه در استان معرفی شد./9314/202/ب2

 

ارسال نظرات