۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰
کد خبر: ۲۹۳۴۳۸
کارشناس مسائل مذهبی:

یکی از نشانه‌های توحید، خلقت زوج است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل مذهبی گفت: خداوند بین زوج و زوجه مهر و محبت و مودت قرار داده است تا انسان ها بتوانند درکنار یکدیگر به آرامش برسند، بنابراین زوج هایی موفق هستند که خود زمینه موفقیت را فراهم کنند.
سيد رضا واجدي سيد رضا واجدي

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا درکاشان، سید رضا واجدی کارشناس مذهبی سه شنبه در جشن نو عروسان بسیجی حوزه مقاومت بسیج حضرت زهرا(س) سپاه کاشان در باغ پرندگان قمصر با اشاره به اینکه خداوند زن و مرد را از دو جنس مخالف یکدیگر آفرید تا یکدیگر را به کمال برسانند، گفت: خداوند بین زن و مرد مودت و محبت قرارداده است تا در کنار یکدیگر به آرامش برسند.

 

وی یکی از نشانه های توحید را خلقت زوج برای انسان از جنس انسان دانست و افرود: خداوند بین زوج و زوجه مهر و محبت و مودت قرار داده است تا انسان ها بتوانند درکنار یکدیگر به آرامش برسند، بنابراین زوج هایی موفق هستند که خودشان زمینه موفقیت را برای خودشان فراهم کنند و بر سفره موفقیت بنشینند.

 

واجدی کمک به یکدیگر، صبر و تحمل، قرار نگرفتن در مقابل یکدیگر و درک متقابل، گذشت و بردباری، مهر و محبت و مودت به یکدیگر و صداقت و پاکی را از مهمترین مولفه های موفقیت های زوج و زوجه در زندگی زناشویی اعلام کرد و گفت: خداوند زن و مرد را متفاوت خلق کرد تا بتوانند در کنار یکدیگر زندگی کنند.

 

این کارشناس مذهبی در ادامه بر رعایت سبک زندگی اسلامی توسط خانواده ها تأکید کرد و افزود: حضرت ‌زهرا(س) مدافع حریم ولایت و سرآمد زنان سعادتمند عالم، جایگاه ویژه ای بین ائمه معصومین(س) دارد که پیروی و تأسی از این بانوی بزرگوار در تعالی و پیشرفت معنوی آحاد جامعه می تواند نقش مهمی داشته باشد.

 

واجدی گفت: زندگی فاطمی، یک انسان کامل جهانی را ترسیم می کند که در آن انسان دارای استعداد ها و ظرفیت ها و توانمندی های فراوانی برای رسیدن به کمال است، بنابراین فاطمه زهرا انسان را موجودی متعالی معرفی می کند که ایمان و عشق و تلاش زینت وجود این بانوی بزرگوار اسلام است.  

 

این کارشناس مذهبی حفظ حجاب برای بانوان و مردان را یکی از درس های زندگی فاطمه زهرا(س) دانست و گفت: امنیت اخلاقی خانواده و جامعه اسلامی وابسته به حفظ حریم های زن و مرد است.

 

واجدی، آرامش درونی، حفظ ایمان، استحکام خانواده ها و جلوگیری از مفاسد اخلاقی را از دستاوردهای حجاب اعلام کرد و گفت: توجه به حجاب و عفاف از مؤلفه های مهم برای رسیدن به جامعه ای سالم و خانواده ای سالم و متعهد و متدین است.

 

شایان ذکر است، جشن نو عروسان بسیجی با حضور 50 نو عروس بسیجی همراه با ویژه برنامه های تواشیح گروه یاسین، نمایش، اهدای شاخه گل به زوجین، مسابقه و اهدای بسته های فرهنگی شامل قالیچه، لوح فشرده، لوح تقدیر و انواع عرقیجات و گلاب به همت حوزه مقاومت بسیج حضرت زهرا(س) سپاه و همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سه شنبه شب در باغ پرندگان قمصر کاشان برگزار و زندگی مشترک خود را جشن گرفتند./1307/202/ب3

ارسال نظرات