۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۲۹۳۴۸۳
رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین:

جامعه مدرسین در انتخابات خبرگان شاخص های اساسی در انتخاب افراد اصلح را به جامعه ارائه می کند

خبرگزاری رسا ـ رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به سیاست های کلان جامعه مدرسین در انتخابات مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: سیاست کلان جامعه مدرسین در ارتباط با انتخابات این است که شاخص های اساسی در انتخاب افراد اصلح را به جامعه، روحانیت و حوزه های علمیه ارایه می دهد.
حجت الاسلام احمد فرخ فال

حجت الاسلام احمد فرخ فال، رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با اشاره به اهمیت برگزاری اجلاسیه های منطقه ای جامعه مدرسین، گفت: همان طور که می دانید جامعه مدرسین متکفل برنامه ریزی ها و سیاست گذاری های کلان روحانیت و حوزه های علمیه کشور است و این مأموریت هم از طرف امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده و مورد تأیید مراجع عظام تقلید هم است.

 

وی با اشاره به این که اگر نهادی بخواهد مسؤولیت تبیین فرآیند یک سازمانی را بر عهده گیرد باید با یک ارتباط وسیع در بین همه اقشار مختلف و آحاد آن سازمان ارتباط برقرار کند، افزود: جامعه مدرسین حوزه علمیه با این ارتباط و آگاهی و تشکیل جلسه در قم و تشریف فرمایی علمای بلاد ایجاب می کند گاهی هم در مناطق این گردهمایی ها برگزار شود.

 

حجت الاسلام فرخ فال ادامه داد: وقتی علما به قم می آیند وضعیت کلان حوزه و روحانیت را مشاهده می کنند و جامعه مدرسین نیز وقتی به مناطق می روند واقعیت های اقلیمی مناطق را مورد بررسی قرار می دهد و این ارتباط گسترده در سراسر کشور مقدمه ای برای پویایی تصمیمات و سیاست گذاری کلان جامعه و شورای عالی در ارتباط با روحانیت و حوزه علمیه کشور است.

 

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود به سیاست های کلان جامعه مدرسین در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز اشاره کرد و گفت: سیاست کلان جامعه مدرسین در ارتباط با انتخابات این است که شاخص های اساسی در انتخاب افراد اصلح را به جامعه، روحانیت و حوزه های علمیه ارایه می دهد.

 

وی افزود: در موارد خاص مانند مجلس خبرگان نیز به لحاظ تناسب حکم موضوع که ملت ایران جامعه مدرسین را یک جایگاه اصیل روحانیت و نظرات آن را صائب دانسته و همچنین بر اساس سابقه درخشان آن در حمایت از امام راحل قبل از پیروزی انقلاب، به همین دلیل برای نظرات جامعه اهمیت خاصی قائل است.

 

حجت الاسلام فرخ فال با اشاره به این که در بحث انتخابات خبرگان بحث خبرویت دینی مطرح است، گفت: بهترین جایگاهی که می تواند این خبرویت را احراز کند جامعه مدرسین حوزه علمیه است.

 

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: بنابراین هم مردم و هم جامعه مدرسین احساس ضرورتی می بیند و به همین دلیل در انتخابات خبرگان بر عکس دیگر انتخابات امکان دارد لیست هم بدهد و امکان دارد مصداقی هم بحث کند و اگر بخواهد این کار را انجام بدهد در طول جلسات کاربردی و کارشناسی این تصمیم را می گیرد و اعلام می کند./950/ت302/ج

ارسال نظرات