۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۲۹۳۹۷۷
امام جمعه اردبیل:

سازش نکردن با دشمن درس بزرگ قیام امام حسین است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل قیام امام حسین (ع) را مدرسه ای بزرگ با جامعیتی تمام و مقاصدی انسانی و حماسی دانست و گفت: عدم سازش و عدم تنازل از اصول در برابر فشارهای اهریمنی درس بزرگ قیام امام حسین(ع) است.
 امام جمعه اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های نماز جمعه این هفته اردبیل، حادثه و آیه مباهله را که در آن علی (ع) به عنوان نفس و جان پیامبر معرفی شده، حجتی بزرگ و تابلویی گویا برای امت اسلامی دانست.

 

وی در بخش دیگری از خطبه ها به مناسبت نزدیکی ماه محرم، افزود: عاشورا مدرسه ای بزرگ با جامعیتی تمام و شعارهای جهانی و مقاصدی انسانی و حماسی است و ما باید با برگرفتن توشه های بزرگ از این مدرسه، پا جای پای امام حسین (ع) گذاشته و در میان ملت ها به خاطر داشتن شخصیتی آسمانی چون امام حسین (ع) و حماسه ای چون عاشورا ممتاز شویم.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی احیای عزت و مجد برای جامعه و افراد و مبارزه با ظلم و عدم سازش و عدم تنازل از اصول در برابر فشارهای سنگین اهریمنی را درس بزرگ قیام امام حسین (ع) و حادثه کربلا دانست.

 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در بخش دیگری از خطبه ها عزاداران را به رعایت آداب دینی به ویژه نماز و ارتباط با خدا دعوت کرد و گفت: برگزاری نماز جماعت در دستجات عزاداری بسیار حائز اهمیت است.

 

امام جمعه اردبیل در ادامه از هیأت امنای مساجد و رؤسای هیئات و دستجات عزاداری خواست مجلس عزاداری را در اختیار کاندیداهای مجلس قرار ندهند و از مسؤولان مربوطه خواست در صورت تخطی از این امر در اسرع وقت متخلفین را از مدیریت مساجد و دستجات خلع نمایند.

 

وی همچنین اهالی را از حضور در مهمانی های کاندیداهای مجلس که به طمع و تمنای رأی صورت می گیرد به شدّت منع کرد./937/201/ب1

ارسال نظرات