۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۲۹۴۵۱۳
آیت الله شبستری:

محتوای اشعار حسینی ناظر به اهداف قیام عاشورا باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: مداحان و شاعران اهل بیت(ع) در کنار ذکر مصیبت به بیان اهداف قیام سالار شهیدان بپردازند.
تشرف يک بهائي به مذهب تشيع در دفتر آيت‌الله مجتهد شبستري

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در همایش بزرگ سالانه مسؤولان هیئات مذهبی و مداحان تبریز، اظهار داشت: جاهل یا خیلی افراطی است و یا خیلی اهل تفریط است.


وی با اشاره به بیانات امیرالمؤمنین(ع)، ابراز داشت: حضرت علی (ع) می فرماید که دو گروه غالی در محبت و دشمنی به من دچار انحراف و هلاکت شده اند، کسانی که برای علی(ع) جایگاه الهی قائل هستند غالی بوده و در مسیر انحراف قرار گرفته اند.


عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که عده‌ای در عزاداری اباعبدالله دچار غلو در محبت و دشمنی شده اند، ابراز داشت: وهابیت در دشمنی با شیعه دچار غلو و افراط شده است، وهابیت تعداد درجات بهشتی را به میزان قتل شیعیان می دانند، فاجعه منا به دست چنین گروهی اتفاق افتاد.


وی غلو برخی شیعیان در عزاداری های اباعبدالله را زمینه ساز دشمنی تکفیری ها دانست و افزود: عزاداری های خرافی، خلاف شرع، قمه زنی و نامناسب دست آویز دشمنان برای ایجاد دشمنی دیگر فرق علیه شیعیان شده است.


امام جمعه تبریز تصریح کرد: عزاداری های حضرت اباعبدالله را زود آغاز کنید و زود به پایان برسانید، طول دادن عزاداری ها تا ساعات دیر وقت شب نامناسب و عامل مزاحمت مردم است، هیأت های عزاداری این گونه مسائل را رعایت کنند.


وی خاطرنشان کرد: شعر های مداحی ها باید مناسب عظمت و جایگاه ائمه اطهار(ع) باشد، شعر هایی که در مداحی ها مورد استفاده قرار می گیرد باید در جهت بیان عزت ائمه اطهار(ع) باشد، بیان اشعاری که ضعف و ذلت را به اهل بیت(ع) نسبت می دهد را در عزاداری ها حذف کنید.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: تمام مراسم عزاداری و محتوای اشعار به بیان ذکر مصیبت نگذرد، بیان ابعاد قیام حضرت اباعبدالله(ع) و هدف امام حسین(ع) و تشریح این‌که آن حضرت شهید راه قرآن است در اشعار و منابر و مداحی ها جدی گرفته شود./854/203/ب3

ارسال نظرات