۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۲۹۴۹۱۹
متولی حوزه علمیه نبی اکرم تهران:

شرط ورود به نهضت حسینی معرفت است

خبرگزاری رسا ـ متولی مدرسه علمیه نبی اکرم تهران با بیان اینکه رهبری یکی از پیام‌های مهم عاشورا است، گفت: اگر عاشورا رهبر نداشت پیامی را نمی توانست به جهان انتقال دهد.
آيت الله ضياءالدين نجفي، متولي مدرسه علميه نبي اکرم(ص) تهران

آیت الله ضیاءالدین نجفی تهرانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در ابتدا فرا رسیدن ماه محرم را به جامعه اسلامی، به خصوص جامعه تشیع تسلیت گفت و تاکید کرد: نهضت حسینی دانشگاه بزرگی است که شرط ورود آن شناخت و معرفت به هدف امام حسین(ع) است.

 

وی با اشاره به کلام امام حسین(ع)«ارید عن آمر بالمعروف و انهی عن المنکر» بیان داشت: اگر درجامعه جهانی معروف حاکم باشد  در جامعه رشد و موفقیت حاصل می‌شود دراین صورت دامنه منکر از جامعه برچیده خواهد شد.

 

آیت الله نجفی با تاکید بر اینکه ظلم و بی بند و باری در جامعه جهانی جای معروف را گرفته است اظهار داشت: این‌ها همه نشات گرفته ازدوری از مکارم اخلاق است و بارها ما شاهد آن بوده‌ایم که سازمان حقوق بشر که نماد معروف در جهان است چیزی جز منکر را از خود نمایان نکرده است.

 

وی موفقیت جامعه را در قرار گرفتن در مسیر امام حسین(ع) خواند و افزود: جامعه حسینی اخلاق پاک را در جهان نشر می‌دهد و رذایل اخلاقی را محو می‌کند.

 

آیت الله نجفی متاثر و گریان شدن در سوگ امام حسین(ع) را وظیفه احساسی و اخلاقی خواند و ابراز داشت: عزاداری‌های که برای امام حسین(ع) برپا می‌شود دارای پیام‌ راستگویی، عفت و دوری از ظلم و پلیدی‌ است و جامعه باید در پی نشر این پیام باشد.

 

متولی مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) رهبری در لشگر امام حسین(ع) را از موضوعات مهم خواند و افزود: اگر عاشورا رهبر نداشت به یقین پیامی را نمی توانست انتقال دهد و جان گذشتگی با وجود رهبر معنا پیدا می‌کند.

 

وی ادامه داد: پیروی از رهبری و وحدت کلمه نقش مهمی در اطاعت از رهبری دارد.

 

آیت الله نجفی ولایت فقیه را برگرفته از فرهنگ حسینی خواند و گفت: جامعه‌ زمانی به سوی موفقیت و رشد گام برمی‌دارد که دارای رهبر باشد./9668/202/ب3

ارسال نظرات