۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۲۹۵۳۵۷
آیت الله طبرسی:

اقتصاد مقاومتی نباید در حد شعار و سخنرانی باقی بماند/ اقتصاد نفتی کشور را پویا و بالنده نمی کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که اقتصاد نفتی نمی تواند مسیر بالندگی و شکوفایی را طی کند و کشور را به اهداف عالی برساند، گفت: تنها با تحقق اقتصاد مقاومتی ما می توانیم روی پای خود بیاستیم و مستقل بمانیم.
آيت الله طبرسي

آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با اشاره به عدم رضایت رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور بر ضرورت تحقق دغدغه های ایشان از سوی دولت تأکید کرد.

 

وی با بیان این که نباید مسأله اقتصاد مقاومتی در حد شعار و سخنرانی باقی بماند، افزود: امروز در کشور نیازمند یک عزم جدی نسبت به اجرایی کردن سیاست های مقام معظم رهبری در این بخش هستیم.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که تحقق اقتصاد مقاومتی تنها راه حفظ استقلال و جلوگیری از وابستگی به دیگران است، ادامه داد: به حتم با تحقق این مطالبه مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی شاهد بالندگی و شکوفایی نظام اسلامی خواهیم بود.

 

امام جمعه ساری با تأکید بر این که نباید به چند همایش و سخنرانی در خصوص اقتصاد مقاومتی اکتفاد کرد، بیان داشت: تحقق عملی این مسأله نیازمند عزم جدی همه مسؤولان کشور است.

 

وی با اشاره به این که روحانیت در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش حکمت نظری را دارد، ادامه داد: روحانیت باید راهکار اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی را در منابر و خطابه های خود برای مردم بیان کند و بگوید اقتصاد مقاومتی، خودکفایی و خوداتکایی به چه معنا است که از آن به حکمت نظری که همان آگاهی، راهکار دادن و آشنا کردن جامعه است تعبیر می شود.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اقتصاد نفتی نمی تواند مسیر بالندگی و شکوفایی را طی کند و کشور را به اهداف عالی برساند، گفت: تنها با تحقق اقتصاد مقاومتی ما می توانیم روی پای خود بیاستیم و مستقل بمانیم.

 

وی با بیان این که اقتصاد مقاومتی از متن و بطن اسلام و مبانی دینی ما است، تصریح کرد: نسخه های غربی و شرقی نمی تواند عامل پویایی و پیشرفت کشور باشد.

 

آیت الله طبرسی با تأکید براین که تحریم ها و فشارهای دشمنان برای ما خیر بود تا به خودمان بیاییم، گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی ما به خویشتن خویش بازگردیم و روی پای خودمان بیاستیم و به امید این که کجا وارد کنیم و کجا صادر کنیم و آنها برای ما وسیله بیاورند نباید باشیم و راهش هم وجود دارد چون کشور غنی داریم.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اقتصاد مقاومتی به معنای عدم ارتباط با کشور دیگر نیست، افزود: امروز باید کالاهای استراتژیک و مورد نیاز کشور را در داخل تولید کنیم و نباید به دیگران وابسته باشیم.

 

وی با بیان این که تحریم ها زمینه ای را برای رشد و بالندگی کشور در عرصه های مختلف فراهم کرد و گفت: امروز کشورمان در سایه همین تحریم های ظالمانه در عرصه نظامی به پیشرفت های خیره کننده ای دست یافته است.

 

آیت الله طبرسی با تأکید براین که نباید تولیدات دیگران را روی سفره خودمان نیاوریم و این مسأله وابستگی می آورد، افزود: وابستگی یکی از مهم ترین راه های نفوذ دشمن به کشور است که باید جلوی این مسأله را تحقق اقتصاد مقاومتی بگیریم.

 

امام جمعه ساری بر ضرورت حمایت از صنایع و تولیدات داخلی از سوی دولت تأکید کرد و ادامه داد: اگر از تولیدات حمایت های لازم صورت گیرد به حتم مسأله رقابت مطرح می شود و همین موضوع موجب رشد صنعت در داخل خواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که دشمنان همه توان خود را در جهت انفعال انقلاب اسلامی به کار گرفته اند، ادامه داد: اما ملت ایران همواره هوشیار و با بصیرت در برابر توطئه های دشمنان ایستاده و اجازه کوچکترین تحرکی را به آنها نخواهد داد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مقاومت و ایستادگی 36 ساله ملت ایران در برابر تحریم های یک جانبه غرب، افزود: اما امروز می بینیم کشور روسیه در برابر تحریم های چند ماهه غرب کم خم کرده است.

 

امام جمعه ساری، اقتدار و عظمت امروز نظام اسلامی را مدیون رهنمودهای و روشنگری های مقام معظم رهبری دانست و خاطرنشان کرد: ولایت فقیه رمز پیروزی در برابر همه توطئه های دشمنان است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به هشدارهای مقام معظم رهبری در خصوص نفوذ دشمن به کشور پس از توافق هسته ای اشاره کرد و با بیان این که نباید بگذاریم به بهانه مسائل اقتصادی دشمن در کشور نفوذ کند، بیان داشت: تحقق اقتصاد مقاومتی بهترین راه جلوگیری از نفوذ و دخالت های دشمن در کشورمان است.

 

وی با بیان این که آمریکایی ها به هیچ عنوان قابل اعتماد نیستند، افزود: تاریخ آنها همواره پر از دروغ و نیرنگ علیه ملت ما بوده و این سیاست های آنها نیز تغییر پذیر نیست.

 

رییس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که غربی ها همواره در پی تأمین منافع خود در داخل کشور بوده و هستند، بیان داشت: مسؤولان ما در برخورد با کشورهای غربی باید نهایت رعایت مصالح و منافع ملی را در نظیر گیرند تا خدای ناکرده حقوق مردم تضییع نشود.

 

وی همدلی و همزبانی دولت و ملت را عامل خنثی شدن توطئه های دشمنان دانست و افزود: اگر دولت و ملت در همه مسائل هم صدا و همدل باشند به حتم دشمنان نظام هیچ گاه نمی تواند میان دولت و ملت تفرقه و اختلاف ایجاد کنند./950/301/ب3

ارسال نظرات