۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۲۹۵۴۸۴
آیت الله طباطبایی نژاد:

وجود علما مانع انحراف و تباهی جامعه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در اصفهان گفت: ثمره و نتیجه تربیت نشدن در مکتب علمای دینی، انحراف است و زمانی که انسان با نام خدا علیه خدا کار انجام می دهد، همان گمراهی از خود است و این علتی جزء دوری از اهل بیت و رهبران دینی نخواهد داشت.
ْآيت الله سيديوسف طباطبايي، نماينده ولي فقيه در اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، آیت الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی فقیه در اصفهان امروز در مراسم بزرگداشت چهاردهمین سالگرد ارتحال علامه ابوالحسن ایازی(ره) و دو فرزندش که در کنار قبر شریفش در حوزه علمیه رستمکلا برگزار شد، با قدردانی از برگزاری چنین مراسمی و ارج نهادن به مقام والای روحانیت افزود: برگزاری چنین مراسمی بعد از 14 سال از ارتحالل عالم، بیانگر اهتمام مردم به علم و ایمان و دلدادگی در مسیر اهل بیت(ع) است.

 

وی اظهار داشت: علمای ما نعمت خداوند بر جامعه هستند و اگر نبودند گمراهی عظیم بر جامعه حاکم می شد و همه ما در نابودی و گمراهی قرار داشتیم.

 

آیت الله طباطبایی نژاد در ادامه با اشاره به کمبود روحانی در برخی مناطق گفت: همه ما باید سعی در تربیت علمای دینی داشته باشیم و سعی کنیم که علمای شیعه را افزایش دهیم تا جامعه به سوی خیرات و نیکی ها هدایت شود و استان مازندران به عنوان استانی که در تربیت طلاب دینی توانمند است و طلاب فراوان دارد الگوی مناطق مختلف باشد.

 

امام جمعه اصفهان ادامه داد: پیامبر کتاب و اهل بیت(ع) را در میان ما قرار داد تا با توسل به این دو از گمراهی نجات یابیم.

 

آیت الله طباطبایی نژاد گفت: کتاب قرآن همچون یک داروخانه است که هر نوع دارویی در آن وجود دارد و باید با شناخت این داروها برای درمان خود تلاش کنیم و از آن بهره مند شویم.

 

وی در ادامه ویژگی برجسته تشیع را همراهی و همگامی با علماء در تمام دوران برشمرد و خاطر نشان کرد: اکنون در میان خود مسلمانان شاهد وجود بسیاری از گروه های انحرافی هستیم که قائل به جسم بودن خدا، ملاقات با خدا در دنیا یا آخرت، معتقدین به جبر و یا تفویض هستند.

 

نماینده مردم اصفهان در خبرگان رهبری همچنین با اشاره به گروه های تکفیری چون داعش گفت: زمانی که انسان با نام خدا علیه خدا کار انجام می دهد، همان گمراهی از خود است و این علتی جزء دوری از اهل بیت و رهبران دینی نخواهد داشت.

 

آیت الله طباطبایی نژاد گفت: امروز داعش ها به کشتار مردم بی دفاع می پردازند و این مسأله به دلیل آن است که دستشان به دامان اهل بیت(ع) نرسیده است و اگر تابع ائمه اطهار نباشیم و در مسیر علما قرار نگیریم، راهی جز انحراف نداریم.

 

وی افزود: وجود روحانیت برای جامعه و عالمانی همچون آیت الله ایازی که نمونه کامل مردمداری، ولایت مداری، تواضع و فروتنی بود برای نظام و اسلام نعمت است چرا که از نعمات الهی هستند که بشریت را به سوی خیرات دعوت و راهنمایی می کنند و به همین دلیل باید قدر این علمای دین را بدانیم و بر شکوه مجالس شان بیفزاییم./1317/پ202/ش

ارسال نظرات