۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۸
کد خبر: ۲۹۵۵۴۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی مطرح کرد؛

مدیریت در جامعه اسلامی باید ریلی باشد نه دیمی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر تداوم برنامه های مناسب در وزارت خانه های مختلف، گفت: باید مدیریت در جامعه اسلامی ریلی باشد نه دیمی که با تغییر مدیران، روند کلی و مسیر حرکت نیز تغییر کند.
حجت الاسلام يعقوبي - نشست شوراي اداري خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، شامگاه پنج شنبه در نشست شورای اداری استان خراسان شمالی که با حضور علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش و شماری دیگری از مسؤولان کشوری و استانی برگزار شد، با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری شهادت امام حسین(ع)، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از اهداف اصلی قیام حسینی بود اما این فرایض الهی امروز نیز در جامعه اسلامی مظلوم و مهجور هستند.

 

وی با اشاره به اینکه هفته نخست ماه محرم به عنوان هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است، اضافه کرد: باید همه متولیان در راستای احیای این دو اصل اسلامی در جامعه تلاش کنند که وزارت آموزش و پرورش و معلمان نیز در این زمینه رسالتی ویژه دارند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه بر مدیریت الهی و توحیدی در جامعه اسلامی تأکید کرد و افزود: مسؤولان و مدیران می بایست ارباب رجوع و خدمت به او را برای خود نعمت و توفیق الهی بداند.

 

وی با بیان اینکه می بایست مدیریت ها در جامعه اسلامی مدیریت بارانی و آفتابی باشد و مسؤولان خدمت خود را به تمام اقشار جامعه به صورت یکسان ارائه کنند، خاطرنشان کرد: ثمره خدمات رسانی مطلوب به مردم توسعه متوازن و همه جانبه کشور است.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی همچنین با تأکید بر تداوم برنامه های مناسب در وزارت خانه های مختلف، گفت: باید مدیریت در جامعه اسلامی ریلی باشد نه دیمی که با تغییر مدیران، روند کلی و مسیر حرکت نیز تغییر کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه اگر می خواهیم نسل های آتی به نظام و دستاوردهای شهدا همچنان وفادار بمانند باید از آموزش و پرورش شروع کنیم، اضافه کرد: در این راستا اقدامات مهمی انجام شده اما هنوز راه نرفته و کارهای انجام نشده زیادی باقی مانده است.

 

سیدعلی اکبر پرویزی، استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست با اشاره به مشکلات و کاستی های بخش آموزش و پرورش در استان، اظهار کرد: جبران عقب ماندگی استان در بسیاری از شاخص ها نیازمند توجه ویژه دولت یادهم است.

 

وی با بیان اینکه در طول دو سال گذشته دولت تاکنون 200 میلیارد تومان از منابع مختلف برای حوزه آموزش و پرورش استان اعتبار در نظر گرفته که بخش عمده آن پرداخت و مابقی تا پایان سال به طور کامل پرداخت خواهد شد، افزود: در حوزه آموزشی و فرهنگی و مسایل دینی نیز در مجموع 400 میلیارد تومان طی دو سال در اختیار دستگاه ها و نهادهای استان قرار گرفته است.

 

پرویزی با بیان اینکه خوشبختانه نگاه دولت یازدهم به خراسان شمالی ویژه است، خاطرنشان کرد: دولت در شرایط نامناسب اقتصادی کمک قابل توجهی به این استان محروم کرد و امید می رود این کمک ها در آینده نیز تداوم داشته باشد./9314/202/ب1

ارسال نظرات