۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۵
کد خبر: ۲۹۵۵۴۸
رییس ستاد اقامه نماز استان مرکزی:

نماز اول وقت سبب نظم در زندگی انسان می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز استان مرکزی گفت: نماز اول وقت سبب نظم در زندگانی انسان ها می شود و همچنین در مقابل اگر کسی نماز اول وقت خود را ترک کند نمی تواند زندگی خوبی را در دنیا و آخرت سپری کند.
نماز اول وقت سبب نظم در زندگاني انسان ها مي شود

حجت الاسلام علی رودبارانی، رییس ستاد اقامه نماز استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، بیان کرد: لازمه موفقیت در زندگی و امور سیاسی و اقتصادی و اجتماعی توجه و اهمیت دادن به نماز است.

 

امام حسین(ع) در هر شرایطی نماز جماعت را برگزار می کرد

رییس ستاد اقامه نماز استان مرکزی اظهار داشت: نماز اول وقت سبب نظم در زندگانی انسان ها می شود و همچنین در مقابل اگر کسی نماز اول وقت خود را ترک کند نمی تواند زندگی خوبی را در دنیا و آخرت سپری کند.

 

حجت الاسلام  رودبارانی خاطر نشان کرد: قرآن در مورد نماز می‌فرماید: «إِنَّ الصَّلاةَ کانَتْ عَلَی الْمُؤْمِنینَ کِتابًا مَوْقُوتًا»؛ «همانا نماز، بر مؤمنان، فرضی محدود به وقت است»

 

رییس ستاد اقامه نماز استان مرکزی با بیان این که امام حسین (ع) در شرایطی که جان اهل بیت (ع) در خطر بود نماز جماعت را برگزار کرد، افزود: امام حسین (ع) روز عاشورا می‌توانستند نمازشان را در خیمه بخواند و یا به صورت فرادا نماز اقامه کند، اما به جماعت و در مقابل مردم خواند تا بگوید قیام من به خاطر نماز است.

 

نهادینه سازی و ترویج فرهنگ و پیام عاشورا بین هیئات مذهبی

حجت الاسلام رودبارانی بیان کرد: یکی از درس هایی که به عنوان مسلمان شیعه می توانیم از این حرکت امام حسین(ع) برداشت کنیم نماز اول وقت است زیرا این کار یکی از کوچکترین اقدامات برای قدردانی از نعمت های خداوند است.

 

رییس ستاد اقامه نماز استان مرکزی با تاکید بر اهمیت نهادینه سازی و ترویج فرهنگ و پیام عاشورا بین هیئات مذهبی، تصریح کرد: اگر می خواهیم به سیره و هدف سید الشهدا(ع) برسیم باید چرایی حرکت و قیام امام حسین(ع) را برای جوانان تبیین و توضیح دهیم.

 

حجت الاسلام رودبارانی اظهار کرد: بزرگان هیئات باید طالب این باشند که زمینه را برای حضور استادان و مبلغان و روحانیونی که دغدغه دارند جهت بیان اهداف امام حسین(ع) در عاشورا و واقعه کربلا فراهم کنند تا گل سرسبد همه عزاداری ها که نماز ظهر عاشورا است نمایان شود.

 

ترویج و توسعه فرهنگ فریضه الهی نماز

رییس ستاد اقامه نماز استان مرکزی گفت: نگاه معرفت افزایی باید نهایتا هدف از تجمع هیئات مذهبی باشد و میان همه چرایی ها از قیام و حرکت امام حسین (ع) یک چراغی می درخشد که آن نماز اول وقت است.

 

حجت الاسلام رودبارانی در ادامه به برگزاری جلسه ای با مسؤولان مربوطه در خصوص چگونگی اقامه نماز ظهر عاشورا با حضور هیئات مذهبی اراک در مصلای بیت المقدس اشاره کرد و افزود: یکشنبه(26مهر) جلسه ای جهت بهره مندی از ظرفیت ایام دهه محرم در راستای ترویج و توسعه فرهنگ فریضه الهی نماز با نمایندگانی از دستگاه های مربوط در سالن اجلاس ستاد اقامه نماز برگزار می شود./842/302/ب3

 

ارسال نظرات