۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۲۹۵۵۸۰

تشریح برنامه های زائران غیرایرانی ویژه دهه اول محرم

خبرگزاری رسا ـ زائران غیرایرانی حرم رضوی همراه با سایر زائران و مجاوران رضوی به اقامه سوگواری و عزاداری سالار شهیدان اباعبد الله الحسین(ع) می پردازند.
عزاداري زائران غيرايراني حرم رضوي

حجت الاسلام سید جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، در تشریح برنامه های زائران غیرایرانی حرم رضوی در ایام سوگواری سالار شهیدان اظهار کرد: زائران غیرایرانی به صورت ویژه از 25 مهرماه به مدت 10 شب در حرم مطهر رضوی به اقامه عزا می پردازند.

 

وی تصریح کرد: سلسله جلسات سخنرانی با محورهای اخلاقی ـ اجتماعی، آموزش مسائل شرعی، حرم شناسی، برگزاری مسابقه، اقامه نماز جماعت و برگزاری حلقه های معرفت با موضوعات ـ دینی ـ عقیدتی ـ فقهی ـ فرهنگی و اجتماعی» از جمله برنامه تدارک دیده شده ویژه زائران غیرایرانی است.

 

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی عنوان کرد: موضوعاتی چون بصیرت عاشورایی، درس های عاشورا و پاسخ به نیازهای امروز ویژه عرب زبانان پس از اقامه نماز ظهر و عصر و بعد از نماز مغرب و عشاء در رواق دارالمرحمه تبیین می شود.

 

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: مجلس ویژه ای برای خواهران عرب زبان در پنجمین روز از ماه محرم الحرام در رواق دارالمرحمه برگزار می شود.

 

وی افزود: مراسم ویژه اردو زبانان شامل سخنرانی با محور «درس ها و پیام های عاشورا و کرامت الهی امام حسین»، قرائت ادعیه، مرثیه سرایی و عزاداری هر شب در رواق کوثر برگزار می شود.

 

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی بیان کرد: مراسم ویژه آذری زبانان و انگلیسی زبانان در رواق غدیر البته در زمان های متمایز از هم برگزار می شود.

 

حجت الاسلام حسینی یادآور شد: اجرای برنامه های زائران غیرایرانی به سه زبان زنده دنیا از طریق سایت رضوی تاک به همراه پخش برنامه‌های رواق دارالرحمه در اتاق‌های فارسی و عربی این سایت امکان پذیر است./1308/302/ب1

ارسال نظرات