۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۲
کد خبر: ۲۹۵۷۴۷
امام جمعه اسلام آباد غرب:

اسلام دینی جهان شمول است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اسلام آباد غرب با اشاره به اینکه اسلام دینی جهان شمول است، گفت: باید با حفظ وحدت رویه در جوامع اسلامی، تمام عالم را به دین اسلام جذب کرد.
امام جمعه اسلام آباد غرب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام سید امیر محمدی پور امام جمعه اسلام آباد غرب، شامگاه گذشته در هیأت باب الحسین در حسینیه شیرمستی استان کرمانشاه، عنوان داشت: بر طبق نظر تمام مراجع تقلید، بخش های واجب نماز باید به زبان عربی خوانده شوند اما قسمت های مستحب همچون قنوت را می توان با زبان خود مناجات کرد.


حجت الاسلام محمدی پور ادامه داد: خواندن واجبات نماز با زبان عربی موجب نشان دادن وحدت کلمه در میان مسلمانان است زیرا اسلام دینی جهان شمول است و تلاش بر این است که تمام عالم به اسلام گرایش پیدا کنند، از این رو اگر هر شخص با زبان خود به مناجات و عبادت بپردازد، اجتماع و وحدت کلمه حاصل نمی شود پس زبان عربی، زبان بین المللی اسلام است.


امام جمعه اسلام آباد غرب خاطرنشان کرد: در زبان عربی اسرار، رموز و معجزاتی نهفته است که برای مطالعه آن دنیایی از معارف لازم است.


وی تصریح کرد: حضرت اسماعیل به خواست خداوند متعال در میان اعراب بزرگ شد و با زبان عربی آشنا شد و نسلش نیز به زبان عربی تکلم کردند و این نشان دهنده اراده خداوند است، آخرین پیامبر خدا نیز به زبان عربی و در میان اعراب زندگی کرد و قرآن نیز به زبان عربی نازل شد.


حجت الاسلام محمدی پور ابراز داشت: تبلیغات امروزی در مورد زبان عربی نباید تأثیر منفی بر روی افراد بگذارد، به بهانه جنایت آل سعود عده ای در فضای مجازی اعراب را محکوم می کنند و این در حالی است که در اربعین حسینی اعراب از شیعیان به نحو شایسته ای پذیرایی و میزبانی می کنند.


امام جمعه اسلام آباد غرب بیان داشت: دشمنان اسلام از هر فرصتی استفاده کرده و به بهانه های مختلف اعراب را محکوم می کنند و قصد و هدف اصلی آن ها ضربه زدن به اسلام است.


وی گفت: مستکبران اسلام را دین اعراب معرفی می کنند و زبان، لباس رجال و کشور های عربی را به سخره می گیرند بنابراین باید مراقب بود که دین و ایمان مسلمانان را ندزدند.


حجت الاسلام محمدی پور تصریح کرد: یکی دیگر از مواردی که باید مراقب بود این است که دشمنان ماه های قمری را به عنوان ماه های اعراب معرفی می کنند، اما ماه های قمری ماه های پر برکت اسلامی است.


امام جمعه اسلام آباد غرب یادآور شد: در ماه های قمری مستحب است که ابتدا و انتهای ماه را روزه گرفت و در ابتدای ماه هلال ماه را رؤیت و دعا و مناجات کرد، مناسبت های میان ماه های قمری فرصت هایی مناسب برای نزدیک شدن به خداوند متعال است.


وی در پایان تأکید کرد: با وجود هجمه های دشمنان، مسلمانان بیش از گذشته نیازمند وحدت کلمه و انسجام و یکپارچگی هستند بنابراین نباید با اختلاف افکنی و تفرقه، دشمنان را به اهدافشان نزدیک کرد بلکه باید با حفظ اتحاد جوامع اسلامی نقشه های مستکبران را نقش بر آب کرد./857/202/ب3

ارسال نظرات