۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۶
کد خبر: ۲۹۶۲۷۵
مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی:

امنیت جامعه در گرو اقامه امر به معروف و نهی از منکر است

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی با بیان این که امنیت در سایه امر به معروف و نهی از منکر حاصل می شود، گفت: امروز مستبکران برای سلب امنیت جامعه ما، با تهاجم به ارزش های انسانی و اسلامی از بین بردن این فریضه واجب را نشانه گرفته اند.
حجت الاسلام شريعتي تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مهدی شریعتی تبار مدیرعامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، شب گذشته در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی ثامن الحجج(ع) با بیان «حیات طیبه در مکتب حسینی» اظهار کرد: هنگامی که یزید آن ملعون فاسد و اهل هرگونه فسق و فجور درخواست بیعت به امام حسین(ع) داد تا ایشان را تحت اختیار هوا و هوس خویش قرار دهد، سیدالشهدا(ع) چنین فرمودند: من حسین تربیت شده مکتب قرآن، نه خدایی که به او معتقدم، نه پیامبری که در دامانش رشد یافته ام، نه پدرم علی بن ابیطالب و نه مادری که در دامان پاک و طاهرش تربیت شده ام و نه همه انسان های آزاده عالم به من چنین اجازه ای را نمی دهند که دست به دست به ذلت دهم و مانند بردگان تحت امر عاملان منکر درآیم.

 

وی تصریح کرد: درخواست بیعت یزید از امام از عوامل قیام سالارشهیدان بود اما عامل مهم و اصلی تر آن «امر به معروف و نهی از منکر» بود.

 

حجت الاسلام شریعتی تبار ادامه داد: مهم‌ترین اصل حیات و مکتب حسینی «امر به معروف و نهی از منکر» است، امام حسین(ع) آمر به معروف و ناهی از منکر بودند که با تمام قامت و امکانات به صحنه آمدند و هر چه داشتند در این راه تقدیم کردند.

 

امام جمعه سابق تربت حیدریه خاطرنشان کرد: این برای ما به عنوان شاگردان مکتب اهل بیت(ع) و پیروان آن حضرت درس بزرگی است که در مقابل تهاجم مستکبران که قصد به چالش کشیدن ارزش های دین ، عزت و شرف، استقلال و کرامت ما را دارند، ایستادگی کنیم و در برابر مفاسد و منکرات در سطوح مختلف امر به معروف و نهی از منکر کنیم.

 

وی با تأکید بر این که نظارت دولت بر ملت، نظارت ملت بر دولت و نظارت مردم بر همدیگر وظیفه ای همگانی است، گفت: بنا به روایات امربه معروف و نهی از منکر فریضه بزرگ و واجب الهی است که به برکت آن بقیه واجبات الهی اقامه می شود و کار و کسب ها حلال می شود.

 

امنیت در گرو امربه معروف و نهی از منکر است

حجت الاسلام شریعتی تبار بیان کرد: ارزش های اسلامی و انسانی با احیا و اقامه امربه معروف و نهی از منکر حفظ می شود و امنیت اقتصادی، امنیت سیاسی، امنیت فرهنگی و اجتماعی نیز به برکت این فریضه واجب حاصل می شود.

 

وی تصریح کرد: امروز دشمنان اسلام سعی دارند با از بین بردن امربه معروف و نهی از منکر در جامعه امنیت، این نعمت بسیار بزرگ الهی را از ما سلب کنند، چنان که امنیت دیگر ملت ها را بازیچه هوی و هوس های نفسانی خود قرار داده اند.

 

مدیرعامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی ادامه داد: امام حسین(ع) در سرزمین منا برای عده ای از خواص، علما و مسؤولان اجتماعی درباره واکنش به منکرات سخنرانی کردند، سرزمینی که چندی پیش به واسطه جنایت آل سعود خبیث جمعی از حجاج ما در آن جا مظلومانه از بین رفتند.

 

وی با اشاره به گوشه ای از این سخنرانی حضرت افزود: شما را چه شده است؛ در حالی که شاهد له شدن ارزش های دین و الهی زیرپاهای عده ای هستید، معترض نمی شوید و حتی در دل هم ناراحت نمی شوید و به طور قلبی هم محزون و اندوهگین نمی شوید.

 

حجت الاسلام شریعتی تبار خاطرنشان کرد: حجاب قرآنی و اسلامی حکم خدا است، قرآن عهدالله و پیمان خدا با بندگانش است که متأسفانه گاهی از سوی بعضی ها شکسته می شود و افرادی از این موضوع متاثر و غمگین نمی شوند که حیات طیبه ندارند.

 

وی افزود: به عهدشکن، گناهکار، معصیت کار و هنجارشکن لبخند رضایت نزنید بلکه با چهره درهم کشیده و اخم روبرو شوید و بیزاری خود را به نوعی به او نشان دهید زیرا قلب سالم حیات انسانی دارد و زنده است اما کسی که نسبت به عهدشکنان بی تفاوت باشد، حیات انسانی اش دچار مشکل است.

 

امام جمعه سابق تربت حیدریه ابراز کرد: اگر به طور زبانی اعلان مخالفت کنیم و با نرم خویی و منطقی به امر به معروف و نهی از منکر بپردازیم، افضل است و اجر و پاداش هم دارد.

 

مکتب حسینی؛ تبلور حقایق قرآن

وی خاطرنشان کرد: عاشورا ترجمان قرآن و تفسیر قرآن است، مکتب امام حسین(ع) تبلور و تجسم حقایق قرآنی است، قرآن با تمام اصولش در سینه امام تجلی دارد.

 

مدیرعامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی عنوان کرد: از دیگر در شاخصه های حیات طیبه در مکتب حسینی «عزت» است، عزت صلابت، استحکام و تسلیم ناپذیری در برابر کفر، ظلم و فساد است.

 

وی با اشاره به این که عزت واقعی از آن خداست و بندگان خدا به عزت او عزیزند، اظهار کرد: برای داشتن ابهت واقعی، قناعت و بی نیازی و مناعت طبع باید از گردانه معصیت و گناه خارج شد به منظومه بندگی خدا پیوست، اولیای الهی در پرتو بندگی خدا عزتمندند.

 

امام حسین؛ الگوی عزت در جهان

امام جمعه سابق تربت حیدریه خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) الگوی عزت و صلابت در جهان است که برای حفاظت از عزت، اسلام، کرامت و انسانیت حاضر شد بدنش زیر سم اسبان قرار گیرد و عزیزانش جلو چشمانش شهادت برسند اما عزتش خدشه دار نشود.

 

حجت الاسلام شریعتی تبار با تأکید بر دفاع از عزت در برابر دشمنان و مستکبران، گفت: اقتدار و صلابت در بندگی و اطاعت از خدا است، خداوند بی نیاز مطلق است و توکل به او رمز عزت، قناع و بی نیازی است اما برخی آن را در شرق، غرب و توسل به آمریکا می جویند که به آن نمی رسند./1308/201/ب3

ارسال نظرات