۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۲۹۶۷۸۴
استاد حوزه علمیه:

امام حسین الگویی برای همه بشریت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام حسین(ع) الگویی برای تمام بشریت است، گفت: اباعبدالله(ع) در همه مراحل زندگی از جدش رسول خدا تأسی می کند و اگر خود پیامبر در موقعیت امام(ع) قرار می گرفت دقیقاً واقعه عاشورا رقم می‌خورد اما باز هم متعلق به یک فرقه خاص نیست و باید در مقابل آن زانو زد.
امام حسين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت الاسلام شعبان غلامحسین پور، استاد حوزه علمیه مازندران امشب در جمع عزاداران مسجد امام سجاد(ع) این شهرستان ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم تصریح کرد: از خدا می خواهیم در ماه محرم توفیق پیدا کنیم تا شیعه واقعی امام حسین(ع) باشیم و از فرصت هایی که خدای متعال بنا بر لطف خود برای ما فراهم کرده باید قدر بشناسیم تا خود را در مسیر درست بندگی و شیعه گری قرار دهیم.

 

وی با اشاره به اهمیت زیارت عاشورا و با تاکید بر این که زیارت عاشورا یکی از رسومات زیبایی است که در ماه محرم برگزار می شود، افزود: زیارت عاشورا زیارت قدسی است که تاکیدات فراوانی بر آن شده است و در اهمیت زیارت عاشورا آیت الله بهجت می فرمودند در عالم رویا آیت الله قاضی را دیدم که به من گفتند ای کاش در عالم دنیا به جای اینکه یکبار زیارت عاشورا می خواندم روزی چندبار می خواندم و از آن استفاده می کردم.

 

حجت الاسلام غلامحسین پور ادامه داد: معلوم است که در عالم ملکوت زیارت عاشورا از ارج بسزایی برخوردار است که ما نیز نباید از این غافله عقب بمانیم.

 

وی با بیان این که امام حسین(ع) زنده کننده بشریت است، بیان کرد: امام حسین(ع) متعلق به اسلام و شیعه تنها نیست بلکه امام حسین زنده کننده بشریت است و باید در مقابل او زانو زد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران گفت: ما اگر در این ایام زانوی مصیبت در مقابل عزای امام حسین(ع) میزنیم باید بدانیم این کار فقط وظیفه شیعه نیست بلکه وظیفه همه عالم است زیرا درس انسانیت به همه انسان ها داده است.

 

وی با بیان این که امام حسین(ع) الگویی برای تمام بشریت است، خاطرنشان کرد: اباعبدالله(ع) در همه مراحل زندگی از جدش رسول خدا تأسی می کند و اگر خود پیامبر در موقعیت امام(ع) قرار می گرفت دقیقاً واقعه عاشورا رقم میخورد اما باز هم متعلق به یک فرقه خاص نیست و باید در مقابل آن زانو زد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران بیان کرد: اگر می بینید گاندی که بی دین است در مقابل امام حسین(ع) زانو می زند یعنی حسین بن علی فراتر از یک مذهب و مکتب عمل کرد و ما باید افتخار کنیم که برای یک چنین شخصیتی خدمت می کنیم و با نام او زنده می مانیم و مرگ و حیات خود را به او گره می زنیم.

 

وی با بیان این که دانشمندان شرق و غرب در مقابل عظمت امام حسین(ع) زانو زده اند، تصریح کرد: مراسم و محافل ما به قدری بااهمیت است که غربی ها می گویند برگزاری این مجالس و محافل به گونه ای است که اگر همه دنیا و رسانه ها بخواهند بر علیه این طایفه و مذهب بتازند نمیتوانند زیرا حسین در دل ها وجود دارد و با پوست و گوشت و استخوان مسلمان ها عجین شده است.

 

حجت الاسلام غلامحسین پور با بیان این که علت نفوذ ناپذیری دشمنان بر علیه امام حسین(ع) این است که امام بر قلب ها حکوت کرده است، خاطرنشلن کرد: شاید رسانه های عالم بتوانند در دیدگاه های ما تزلزل ایجاد کنند اما اینها لحظه ای و گذرا است زیرا حسین(ع)  تفکر شیعه و عاشورا یک اعتقاد است که دائمی است.

 

وی ادامه داد: مجالس عزاداری سالار شهیدان با توجه به تبلیغات سویی که می شود هر ساله باشکوه تر برگزار می گردد و به خاطر این است که امام حسین(ع) در دل هاست و ریشه در فطرت بشریت دارد.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که روش و کردار اباعبدالله(ع) دقیقاً بر اساس ذات و افکار ما انسان ها است، گفت: اگر هر انسانی کوچکترین شناختی به این شخصیت بزرگ پیدا کند شیفته او می شود.

 

وی بیان کرد: ما نمی توانیم از ذات خودمان فاصله بگیریم و همه تلاش ما نیز همین است که در مسیر امام حسین(ع) قرار باشیم و خارج نشویم.

 

حجت الاسلام غلامحسین پور با بیان این که باید محرم  را زنده نگه داشت، افزود: ما با زنده نگه داشتن محرم در برابر دین و مکتب احساس مسؤولیت میکنیم که اگر گریه بر حسین(ع) زنده بماند مکتب ما زنده می ماند.

 

وی با تاکید بر این که حقیقت زنده نگه داشتن محرم زنده نگه داشتن خود ما است، بیان داشت: در طول تاریخ وقایع زیادی به وجود آمد تا مسیر امام حسین(ع) را کمرنگ کنند اما نتوانستند و ما با مراجعه به تاریخ می بینیم از زمان بنی امیه تا به امروز برای اینکه مکتب و مذهب امام را زمین بزنند امام را شهید کردند و جایگاه او را از بین بردند و دستور دادند کسی حق ندارد از اهل بیت(ع) نامی ببرد و خواستند در نطفه نهضت امام حسین(ع) را از بین ببرند و تاریخ دست به دست هم داده بودند تا این ایده الهی را از بین ببرند اما نتوانستند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در پایان خاطرنشان کرد: همه ما در زنده نگه داشتن محرم مسؤول هستیم که این سینه زنی های ما محرم را زنده نگه داشته است و این رسم بزرگ باید به زیبایی انجام بشود که هیچ حکومتی در برگزاری آن دخالتی نمی کند و همه انسان ها با شور و شوق در آن شرکت می کنند./950/202/ب2

ارسال نظرات