۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۸
کد خبر: ۲۹۷۰۶۳
استاد حوزه و دانشگاه:

سبک زندگی حسینی حلقه مفقوده جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نقدی با بیان این‌که سبک زندگی حسینی حلقه مفقوده جامعه اسلامی است، گفت: تبیین فرهنگ اسلامی و حسینی به عنوان فرهنگ نجاتبخش در راستای حل و رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی جامعه در زمان کنونی ضروری و حائز اهمیت است.
 سبک زندگي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام اصغر نقدی، استاد حوزه و دانشگاه های آذربایجان شرقی امشب در جمع عزاداران حسینی با تأکید بر این‌که مناسبت های اسلامی مانند عزاداری های محرم و صفر بهترین فرصت برای اصلاح فرهنگی و اجتماعی جامعه است، اظهار داشت: اگر فرهنگ دینی در جامعه حاکم شود، بسیاری از معضلات اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی برطرف خواهد شد.


وی با بیان این‌که هدف اصلی دشمن تخریب فرهنگ دینی جامعه است، خاطرنشان کرد: دشمنان و نظام سلطه، قشر جوان جامعه و مراکز علمی و فرهنگ ساز به ویژه دانشگاه‌ها را برای ایجاد استحاله، ترویج اعتیاد و فساد در راستای تخریب مغزها نشانه رفته و هوشیاری متولیان فرهنگی جامعه در این زمینه بسیار حیاتی است.


مسؤول  سابق نهاد رهبری در دانشگاه های آذربایجان شرقی پیام قیام حضرت سید الشهدا(ع) مبارزه با هواهای نفسانی، احیای دین جدش رسول الله(ص) بوده است، اگر نتوانیم حقیقت قیام حسینی را درک کنیم، عزاداری ها نیز از معرفت کافی برخوردار نخواهد بود.


حجت الاسلام نقدی با تأکید بر این‌که سبک زندگی حسینی در جامعه اسلامی پیامی روشن در نهضت عاشورا است، افزود: روابط اجتماعی در جامعه اسلامی بر اساس عدل و احسان بوده که به عنوان سبک زندگی اسلامی و حسینی باید مورد توجه آحاد مردم قرار گیرد.


این استاد حوزه و دانشگاه تبریز تمسک به سیره اهل بیت عصمت و طهارت را رمز سعادت دنیا و آخرت دانست و افزود: تبیین فرهنگ اسلامی و حسینی به عنوان فرهنگ نجاتبخش در راستای حل و رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی جامعه در زمان کنونی ضروری و حائز اهمیت است.


مسؤول سابق نهاد رهبری در دانشگاه های آذربایجان شرقی سبک زندگی حسینی را حلقه مفقوده جامعه اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: اگر آکاه به سیره ائمه اطهار نباشیم، به یقین عزاداری های ما نیز فایده ای به حال خود و جامعه نخواهد داشت، ضمن این‌که مسؤولان نظام نیز باید سیره حسینی در امر مدیریت داشته باشند.


وی در پایان با  بیان این‌که عدم توجه متولیان فرهنگی کشور در رسیدگی به مشکلات و معضلات فرهنگی را عامل ایجاد بحران های عمیق در سال های گذشته شده است، گفت: مادامی که معرفت و بصیرت کافی نسبت به سبک زندگی و مدیریتی اهل بیت عصمت و طهارت نداشته باشیم، با معضلات عدیده رو به رو خواهیم بود./935/203/ب2

ارسال نظرات