۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۲۹۷۱۵۸
مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی:

شناخت مکتب عاشورا انسان ساز است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مصائبی گفت: آنان که ادعای دوستداری اهل بیت عصمت و طهارت دارند، باید امروز در صف اول ولایت‌مداری باشند.
حجت الاسلام مصائبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی امروز در جمع عزاداران حسینی تبریزی در هیأت راهیان عاشورا با اشاره به پیام‌ها و عبرت‌های نهضت عاشورا اظهار داشت: مهم‌ترین پیام قیام حسینی شناخت امامت و ولایت است.

 


وی با تأکید بر این‌که بدون شناخت امام نمی‌توان به درگاه الهی تقرب یافت، خاطرنشان کرد: حادثه عاشورا نشان داد که نباید لحظه‌ای از خط ولایت منحرف شویم، چراکه اگر شناخت حقیقی از امام نباشد، ممکن است حادثه تلخ عاشورا بار دیگر تکرار شود.

 


حجت الاسلام مصائبی با بیان این‍که جناب حر در روز عاشورا، امام خود را شناخت و در نهایت رستگار شد، تصریح کرد: واقعه عاشورا برای امت اسلامی اتمام حجت کرده است که اگر امت با امام خود باشد، رستگار می شود و اگر از مسیر امام و ولایت منحرف شود، در صف یزدیان خواهد بود.

 


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که ولایت فقیه در ادامه ولایت ائمه اطهار و انبیای الهی است، گفت: آنان که ادعای دوستداری اهل بیت عصمت و طهارت دارند، باید امروز در صف اول ولایت‌مداری باشند، چراکه هدف اصلی دشمنان نظام جدایی میان امام و امت است.

 


وی شناخت از مکتب عاشورا و نهضت حسینی را انسان ساز دانست و افزود: باید از امام حسین(ع) به عنوان الگویی برای تمام نسل‌ها و اعصار تاریخی یاد کرد، چراکه عاشورا تجلی فعال نقش امامت در نظام اسلامی است، در حقیقت انقلاب اسلامی ایران نیز با تأسی از نهضت حسینی به پیروزی رسید.

 


حجت الاسلام مصائبی ادامه داد: عاشورای حسینی در بعد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و وجودی جلوگر شده است، شناخت عاشورا شناخت امامت است، شناخت امامت شناخت نبوت و شناخت نبوت شناخت توحید است، پس عاشورا تجلی یافته از کل دین است.

 


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در پایان شناخت امام در هر جامعه را مشخص کننده هدف و جهت حرکت دانست و افزود: ولایت‌مداری تنها در عمل دارای ارزش است، تنها ادعای دوستداری از ولایت و امامت نمی تواند نجات‌بخش باشد، در شرایطی که دشمنان به دنبال تخریب شأن، جایگاه و نقش ولایت هستند، نباید ولایت را تنها گذاشت./935/202/ب1

ارسال نظرات