۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۲۹۷۵۰۶
استاد حوزه علمیه:

کثیرالفکر بودن ویژگی مؤمن است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام پورذهبی با اشاره به ویژگی‌های مؤمن، گفت: یکی از خصلت‌های مؤمن کثیرالفکر بودن اوست ما باید فکر کنیم و ببینیم که چرا امام حسین خود و خانواده اش را به میدان کربلا آورد.
حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبي، مسؤول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه سيستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی، در مراسم عزاداری ظهر عاشورای حسینی که در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد، گفت: امام علی(ع) فرمودند مؤمن چهار خصلت دارد خصلت اول این است که مؤمن دائم الذکر است در شب عاشورا اهالی کربلا تا صبح نخوابیدند و به ذکر پرداختند.

 

استاد حوزه علمیه بیان کرد: ذکر بر دو نوع است ذکر قلبی و ذکر لفظی امام حسین (ع) در کربلا بسیار ذکر لفظی می گفتند و حتی در آخرین لحظات به شهادت رسیدن‌شان ذکر خدا را می‌خواندند.

 

وی ادامه داد: امام حسین(ع) حداقل در دو جا ذکر قلبی انجام دادند یکی زمان شهادت حضرت علی اصغر(ع) و دیگری هنگام شهادت خودشان که خون را به سر و صورت و محاسن‌شان زدند و گفتند که هر چه بر ما می گذرد آسان است.

 

حجت الاسلام پورذهبی عنوان کرد: خصلت دیگر مؤمن کثیرالفکر بودن اوست ما باید فکر کنیم و ببینیم که چرا امام حسین خود و خانواده اش را به میدان کربلا آورد.

 

وی اظهار داشت: خصلت سوم مؤمن این است که او بر نعمت‌ها شکرگذار است امام حسین در کربلا همواره خدا را شکر می‌کرد امام علی (ع) می‌فرماید ما اگر چیزی داشته باشیم ایثار و انفاق می کنیم و اگر نداشته باشیم خدا را شکر می‌کنیم و خصلت چهارم مؤمن صبر بر سختی ها است./831/203/ب1

ارسال نظرات