۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۲۹۷۶۲۵
حجت الاسلام جوادی آملی:

توجه به وسوسه های شیطان زمینه گمراهی انسان را فراهم می کند

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با بیان این که وسوسه های شیطانی انسان ها را در دام و صید چنین موجود پلیدی قرار می دهد، گفت: کار شیطان این است اعمال و رفتار ناشایست انسان را زیبا و خوب جلوه دهد.
مرتضي جوادي آملي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی، رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء امروز در مراسم عزاداری شهادت سرور و سالار شهیدان که در حسینیه میربزرگ آمل برگزار شد اظهار داشت: خدای عالم با اراده حکیمانه خود نهضت امام حسین(ع) و سرور آزادگان را زمینه عزت اسلام، جامعه و امت قرار داده است.


مسؤول حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل تصریح کرد: برکات فراوانی نهضت آسمانی حسینی برای ما ایجاد کرده است که سرآمد آن کسب محبت و ارادت نسبت به اهل بیت معصومین(ع) همراه با معرفت است.


وی خاطرنشان کرد: خدای عالم در کتاب آسمانی و عظیم قرآن می فرماید اگر تفضل و رحمت الهی نبود شیطان مکار و فریب زننده است که با تزیین و زیوربخشی به اعمال زمینه گمراهی و ضلالت انسان را همراه می سازد و خدای عالم مسیر مکر شیطان را در قرآن کریم بازگو می کند.


حجت الاسلام جوادی آملی ادامه داد: خدای عالم فرمود ما در میان مردم افرادی قرار دادیم که کلام آنان معیار و از چارچوب و صدق خارج نیست که رفتار و کردار آن ها عدل و داد است و در هنگام اختلاف به این افراد مراجعه کنید.


رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با بیان این که انسان ها براساس مواضع گوناگون اختلاف نظر هم دارند، گفت: اگر هنگامی اختلاف نظر رخ داد انسان به دنبال اهل نظر رفته و جواب بگیرد امری صحیح و درست است.


مسؤول حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل با اشاره به این که خدای عالم می فرماید باید نظرات گوناگون را دید که زمینه صعود جامعه را فراهم می کند، بیان داشت: اختلاف ممدوح به معنای آن است که قبل از نمایان شدن جلوه حق مواضع گوناگونی از انسان ها اظهار می شود که خیلی خوب است و باید از آن استقبال کرد.


وی خاطرنشان کرد: بهره گیری از نظرات مخالف زمینه رشد و کمال جامعه را فراهم می کند و باید میدان را برای اظهار نظر باز کرد که پس از بیان می توانیم با بررسی و استنباط کلام حق را پیدا کنیم.


حجت الاسلام جوادی آملی افزود: خداوند متعال می فرماید اختلافات موجود را به اهل عقل و خرد دهید تا استنباط کرده و مسیر شناخت حق را به درستی بیان کنند.


رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با بیان این که وسوسه های شیطانی انسان ها را در دام و صید چنین موجود پلیدی قرار می دهد، گفت: کار شیطان این است اعمال و رفتار ناشایست انسان را زیبا و خوب جلوه می دهد.


مسؤول حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل با اشاره به این که شیطان به کسانی که اهل جنگ و ستیز هستند می گوید شما قدرت و نیرو دارید و پیروز می شوید، افزود: یکی از سخنان شیطنت آور او برای گسترش نزاع در جوامع این است که انسان را به داشته های خود فریب می دهد.


وی خاطرنشان کرد: انسان باید مراقب خود باشد تا در مسیر شیطان قرار نگیرد که اساس کار او بر مبنای مکر و فریب است و می خواهد خواسته های خود را عملی کند./1314/202/ب1

ارسال نظرات