۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۲۹۷۸۳۲
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

نماز مهم‌ترین عامل خودسازی و تهذیب نفس

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با اشاره به اجرای احکام الهی گفت: نماز با اهمیت‌ترین فریضه الهی و عامل خودسازی و تهذیب نفس است.
حجت الاسلاممحمد تقي صرفي پور

حجت الاسلام محمد تقی صرفی پور استاد دانشگاه و حوزه علمیه استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، عنوان داشت: اسلام و انقلاب برای حفظ و سلامت جامعه به احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر نیاز مبرم دارد.


وی با اشاره به اهمیت این فریضه الهی خاطر نشان کرد: سیدالشهداء (ع) خود را فدای امر به معروف و نهی از منکر کرد و حتی در وصیت نامه اش به این امر مهم تأکید فراوانی داشته است.


استاد حوزه علمیه در ادامه افزود: تاریخ و شواهد نشان دهنده شهدای امر به معروف و نهی از منکر است، باید در این مسیر به امامان معصوم اقتدا کنیم و حتی اگر می دانیم در راه اجرای امر به معروف و نهی از منکر دچار سختی می شویم نباید آن را ترک کنیم.


حجت الاسلام صرفی پور اظهار داشت: خداوند متعال به شعیب وحی کرد که صد هزار از امت تو را عذاب می کنم، چهل هزار از بدان و شصت هزار از خوبان، شعیب علت عذاب خوبان را پرسید و جواب شنید چون خوبان نسبت به اعمال ناشایست بدان بی تفاوت هستند بنابراین انسان تحت هر شرایطی موظف به اجرای احکام الهی است.


استاد دانشگاه با بیان حدیثی از امیرالمؤمنان (ع) تصریح کرد: انسان اگر نسبت به امر به معروف و نهی از منکر بی تفاوت باشد دعایش مستجاب نخواهد گردید و این نشان دهنده اهمیت والای فریضه الهی است.


مدیر سابق حوزه علمیه امام خمینی (ره) استان کرمانشاه گفت: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه شرعی هر مسلمان است و هر فرد در جامعه خود را در برابر اعمال زشت و ناشایست جامعه از جمله بی عفتی و بدحجابی، دزدی و امور مختلف دیگر مسؤول بداند زیرا با احیای این فریضه قطعأ بسیاری از مشکلات جوامع مرتفع می شود.


وی با اشاره به مثال ساده ای از رسول اکرم (ص) که فلسفه امر به معروف و نهی از منکر و عدم منافات آن با آزادی را ترسیم می کند عنوان داشت: یک فرد گناه کار در میان مردم، مانند کسی است که با گروهی سوار کشتی می شود و هنگامی که در وسط دریا قرار می گیرند، به سوراخ کردن جایگاه خویش می پردازد، اگر دیگران او را از این کار خطرناک باز ندارند، آب به کشتی نفوذ می کند و یک باره همگی غرق می شوند بنابراین عمل آمران به معروف بسیار با اهمیت بوده و با اعمال نیک می توانند دیگران را به خوبی ها دعوت کنند.


حجت الاسلام صرفی پور با بیان پیامد و فقدان امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار داشت:  قطعأ کم رنگ شدن این فریضه الهی سبب گسترش فساد در جامعه خواهد شد و فحشا، منکرات، بی نمازی، اعتیاد، طلاق و موارد بسیار دیگری را در جامعه ترویج می دهد.


استاد حوزه علمیه در پایان اقامه نماز را مهم ترین عامل خودسازی و جلوگیری از بی بند وباری در جامعه خواند و گفت: حمد و سوره و ذکرهایی که در نماز است کلام خداوند سبحان است و انس با نماز سبب خشنودی و قرب خداوند متعال خواهد شد و قطعأ جامعه ای اسلامی را در برخواهد داشت./857/302/ب3

ارسال نظرات