۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۲۹۹۹۲۳
همزمان با یوم الله 13 آبان؛

فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل در کاشان طنین انداز شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سراسر کشور یوم الله 13 آبان در شهرستان کاشان با فریاد بر مرگ آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر استکبارجهانی در حالی برگزار شد که کاشانی ها در این مراسم سه شهید مدافع حرم را تشیع کردند.
علي اصغررجايي فرياد مرگ برآمريكا و مرگ بر اسرائيل در كاشان طنين انداز شد فرياد مرگ برآمريكا و مرگ بر اسرائيل در كاشان طنين انداز شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، علی اصغر رجایی، کارشناس مسائل سیاسی در مراسم یوم الله 13 آبان در سالن شهدای بسیج ناحیه مقاومت سپاه کاشان با اشاره به تقارن یوم الله 13 آبان با ماه محرم و اسارت حضرت زینب(س)، گفت: حضرت زینب بعد از شهادت بردارش امام حسین(ع) در همان ابتدای اسارت در مقابل استکبار زمان خود مانند این سه شهید مدافع حرم جانانه ایستاد و از اسلام دفاع کرد.

 

وی افزود: ما جامانده‌های کاروان شهادت دوران دفاع مقدس امروز به شهدای مدافع حرم غبطه می‌خوریم که چگونه در راه مبارزه با استکبار جهانی و مبارزه با تروریست‌های داعش برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) در غربت با کمترین امکانات جانانه ایستادند و به شهادت رسیدند و از ما سبقت گرفتند.

 

رجایی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای یوم الله 13 آبان، سیزده آبان امسال را متفاوت و متمایز از سال‌های گذشته دانست و با اشاره به فرمایشات مهم  روز گذشته رهبرانقلاب در رابطه با نقش آمریکا وتوصیه های ایشان به دانش آموزان گفت: معظم له در این دیدار از دانش آموزان خواست تا زمان شناس و موقعیت شناس باشند و توطئه های دشمن را که برای نفوذ به ایران نقشه دارد بشناسند.

 

وی همچنین با اشاره به 33 هزار شهید دانش آموز کشور و 300 شهید دانش آموز شهرستان کاشان، گفت: شهدای دانش‌آموز با شهادت خود در راه اسلام و آرمان‌های نظام اسلامی ایران، مدال افتخار ما و دانش آموزان و نوجوانان و جوانان کشور شدند.

 

رجایی از شهید محمدحسین فهمیده 13 ساله به عنوان یکی از شهدای دانش آموز نام برد که با بستن نارنجک به خود و انداختن خود زیر تانک 60 تنی باعث نجات همرزمان خود شد به طوری امام خمینی(ره) از او به عنوان رهبر 13 ساله نام برد.

 

این فرمانده دوران دفاع مقدس با تأکید بر اینکه دانش آموزان و نسل امروز کشور که آینده سازان فردای کشور هستند و مدیریت کشور در آینده به دست آنها خواهد بود  باید با حوادث و وقایع و تاریخ انقلاب اسلامی آشنا باشد گفت: دانش آموزان باید بدانند 13 آبان چه حوادثی و وقایعی رخ داد که امام خمینی(ره) به دلیل استکبار ستیزی و مقابله با کاپیتولاسیون، فریاد مرگ بر آمریکا سرداد و نهایتا به تبعیت ایشان منجر شد.

 

رجایی گفت: معلمان و آموزگاران در آموزش و پرورش باید تاریخ انقلاب اسلامی ایران را برای دانش آموزان و نوجوانان و جوانان نسل امروز بیان کنند تا آنها بدانند حضور حماسی دانش آموزان در سال 57 به همراه دانشجویان در دانشگاه تهران که با تیراندازی ماموران ستم شاهی روبرو شد منجر به شهادت 56 نفر شهید و مجروح شدن تعداد زیادی شد.

 

وی همچنین تسخیر لانه جاسوسی به دست دانشجویان پیرو خط امام در سال 58 و یک سال بعد از پیروزی انقلاب را یکی دیگر وقایع به یادماندنی تاریخ انقلاب اسلامی ایران نام برد و افزود: این اقدام دانشجویان پیرو خط امام به قدری مهم بود که امام خمینی(ره) ازآن به عنوان انقلاب دوم نام برد.

 

رجایی در ادامه مرگ بر امریکا را شعار اصلی ملت ایران اعلام کرد و گفت: هرچند امروز برخی دوست ندارند شعار مرگ بر آمریکا گفته شود چرا این که این ها از ابتدا به دنبال تغییر ماهیت 13 آبان بودند تا بتوانند در ادامه 13 آبان را از تاریخ کشور حذف کنند.

 

این فرمانده دوران دفاع مقدس در ادامه بر بصیرت افزایی دانش آموزان و نسل نوجوانان و جوان با هدف شناخت دشمن که به امروز به قصد نفوذ در کشور تلاش می کند تأکید کرد و گفت: نوجوانان و جوانان کشور مدیران آینده کشور هستند که باید با هوشیاری و آگاهی و بصیرت خود برای دفاع اسلام و خون شهدا و آرمان های شهدا و نظام اسلامی ایران پشت سر ولایت حرکت کنند چرا که امروز همه ترکش های دشمن به سوی ولایت است.

 

شایان ذکر است، همزمان با سراسر کشور یوم الله 13 آبان در شهرستان  کاشان با فریاد بر مرگ آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر استکبارجهانی در حالی برگزار شد که کاشانی ها در این مراسم سه شهید مدافع حرم شهیدان قربانعلی‌محمدی، اسحاق مرادی و نصرالله محمدی را تشیع و در گلزار شهدای دارالسلام کاشان به خاک سپردند./1307/202/ب2

ارسال نظرات