۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۳۰۰۲۶۰
فتاح:

توانمندی‌های اقشار آسیب‌پذیر باید شناخته شود

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیه امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اهمیت پرداختن به مسائل روان شناختی و نقش آن در پیشگیری از آسیب‌های فردی و اجتماعی، گفت: در درجه اول باید توانمندی‌های اقشار آسیب پذیر شناخته شود.
توانمندی‌های اقشار آسیب‌پذیر باید شناخته شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید پرویز فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی، ظهر امروز در مرسم افتتاحیه اولین کنگره ملی مشاوره، خانواده و توانمند سای اقشار آسیب پذیر جامعه که در مجموعه ولایت برگزار شد، با اشاره به اهمیت پرداختن به مسائل روان شناختی و نقش آن در پیشگیری از آسیب‌های فردی و اجتماعی اظهار داشت: در درجه اول باید توانمندی‌های اقشار آسیب پذیر شناخته شود.

 

وی در ادامه افزود: در اقشار آسیب پذیر توانمندیهایی وجود دارد که درخانواده های دارا و توانمند دیده نمی‌شود ایشان همچنین اضافه کرد علی رغم بالا بودن آمار طلاق در جامعه کنونی، این آمار در خانواده های تحت پوشش کمیته امداد، کمتر از یک درصد است.

 

رییس کمیته امداد امام خمینی همچنین به وجود روح بلند و ایمان قوی این اعضاء اشاره کرده و افزود خاستگاه بسیاری از انسانهای بزرگ این خانواده ها بودند.

 

فتاح در پایان ضمن تشکر از همکاری سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایرن در برپایی این کنگره، خواستار پیگیری دستاوردها و نتایج این کنگره و تداوم این گونه همکاری ها شد.

 

شایان ذکر است آغاز کنگره با حضور بیش از 1000 پژوهشگر و هیئت علمی از سراسر کشور برگزار شد.

 

این مراسم با حضور جمع کثیری از روانشناسان و مشاوران و شخصیت های علمی و برجسته کشور در مجتمع فرهنگی ولایت آغاز شد. تا کنون بیش از 1000 پژوهشگر در 3 سالن مجزا حضور دارند./817/203/ب3

ارسال نظرات