۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۳۰۰۴۴۳
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

شعار «مرگ بر آمریکا» برگرفته از منابع دین اسلام است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: کلمه مرگ در مورد دشمنان الهی و منافقان را خدای متعال در قرآن به کار برده است و ما هم به تبع قرآن شعار "مرگ بر آمریکا" را تکرار می کنیم.
حجت الاسلام والمسلمين قريشي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در خطبه های این هفته نماز جمعه رعایت تقوای الهی را تنها راه نجات و سعادت انسان دانست و اظهار داشت: خدای متعال در سوره حجر پس از دعوت مومنان به ورود بر بهشتی که پر از امنیت و سلامت است، به معرفی دیگر نعمت های الهی در بهشت برین می پردازد.

 

وی  عدم کینه و غل و غش در دل را یکی از ویژگی های مؤمنان معرفی کرد و با اشاره به مباحث مربوط به خانواده ادامه داد: داشتن حسن خلق و سو مباشرت در بین اعضای خانواده و دیگر افراد جامعه یکی از تکالیف عملی مومنان است و انسان متقی براساس سفارشات قرآن و روایات رسیده از ائمه اطهار(ع) همواره باید با رفتار و گفتاری محترمانه با دیگران در ارتباط باشد.

 

امام جمعه ارومیه با توجه به این فرمایش امام علی(ع) که فرموده اند: «خوب حرف بزنید تا جواب خوبی بشنوید»، تصریح کرد: در خطبه متقین در نهج البلاغه آمده است که انسان متقی بعید است زبان به فحش و ناسزا باز کند و همواره سخن گفتن او نیکو است.

 

وی عادت دادن نفس را به سخنی نیکو و محترمانه گفتن را لازم و ضروری عنوان و اضافه کرد: از امام صادق(ع) روایت است که فرمودند: «با مردم گشاده رو سخن گفتن نشانه نصف عقل شما است».

 

وی گفت: حضرت علی(ع) مومنان را به نرم خویی و دادن سلام بسیار به یکدیگر دعوت فرموده اند.

 

بیمه عموم مردم در ایران با مشکلات زیادی مواجه است

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به 15 آبان ماه، سالروز تأسیس نخستین دفتر بیمه در ایران، گفت: مقام معظم رهبری در بیانات خود بر اهمیت تامین بیمه عموم مردم به دلیل ایجاد امنیت مالی در افراد تاکید فرموده اند، ولی در کشور ما هنوز این مساله به درستی تحقق نیافته و با مشکلات زیادی مواجه است.

 

شعار "مرگ بر آمریکا" از منابع دین اسلام اخذ شده است

رییس شورای عالی حوزه های علمیه آذربایجان غربی، با اشاره به روز 13 آبان که به روز استکبار ستیزی معروف شده است، خاطرنشان کرد: رهبر فرزانه مان در سخنان اخیر خود در مورد 13 آبان به نکات بسیاری در مورد مساله استکبارستیزی اشاره فرمودند و شعار "مرگ بر آمریکا" را نه به معنای طلب مرگ برای مردم عادی آمریکا بلکه طلب مرگ و نابودی سیاست های غلط و چپاولگرانه این دولت دانستند.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی شعار "مرگ بر آمریکا" را منطبق و مستند عقل، شرع و قانون دانست و افزود: آیات قرآن و روایات ائمه معصومین(ع) به ما می آموزند که با انسان ها بخاطر انسان بودنشان باید با احترام و انصاف رفتار کرد و دین ما اجازه ظلم و تعدی در حق هیچ انسانی را در هر دین و مسلک و در هر گوشه از جهان که باشد، نمی دهد.

 

وی ادامه داد: اما تنها جایی که دین اسلام به ما فرمان می دهد که دست به شمشیر برده و با ایستادن در مقابل مزدوران و ستمگران حق خود را پس گیریم و هرگز با طرف مقابل از در صلح و سازش وارد نشویم، جایی است که طرف مقابل با ما سر صلح ندارد و بخاطر دین وایمان و عقیده ما بر علیه ما شمشیر کشیده و قصد نابودی ما را کرده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اظهار به این که مرگ خواستن برای دشمنان از قرآن اتخاذ شده است، گفت: کلمه مرگ در مورد دشمنان الهی و منافقان را خدای متعال در قرآن به کار برده است و ما هم به تبع قرآن شعار "مرگ بر آمریکا" را تکرار می کنیم.

 

وی اضافه کرد: خدای متعال در باره منافقان می فرماید که وقتی حرف می زنند خوب حرف می زنند و این درحالی است که در دل های آنان هیچ نرمش و دوستی نسبت به مومنان وجود ندارد، از این رو خداوند متعال با صراحت منافقان را مورد لعن و نفرین قرار می دهد و برای آنان طلب مرگ می کند.

 

امام جمعه ارومیه ادامه داد: در جای دیگر خدای متعال می فرماید؛ «لعن الذین کفروا فی بنی اسرائیل علی لسان داود»؛ بر اساس این دسته از آیات قرآن شعار "مرگ بر آمریکا"یی که ما بیان می کنیم و مقام معظم رهبری بر تکرار همواره آن تاکید دارند، بر گرفته از قرآن است و دلیل نقلی و عقلی دارد.

 

وی با اشاره به رفتار برخی از کوته نظران در قبال سردادن شعارهای ضد استکباری و استعماری از سوی مردم ایران، تصریح کرد: آیا عقل می پذیرد که انسان به دشمن خود شعار زنده باد گوید در حالی که اگر دشمن او زنده بماند، قطعا برای نابودی خود او تلاش می کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به ماجرای به اجرا دادن شتران یکی از یاران امام موسی کاظم(ع) به هارون الرشید جهت زیارت خانه خدا، عنوان کرد: این روایت به ما می آموزد که هر کس بقای دشمنان الهی را حتی به مدت وصول طلب خود بخواهد از آنان است و اگر در این حال بمیرد با دشمنان الهی محشور می شود.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه نباید کسانی را که با دین خدا دشمن هستند و در تلاشند تا به دین الهی ضربه بزنند، به عنوان دوست اتخاذ کرده و بر زنده ماندن آنان رضایت داد، گفت: دشمن دو نوع است یکی هوای نفس انسان که جای زنده باد گفتن بر این دشمن به دلیل تداوم حیات وجود دارد، اما دیگری دشمن دین و عقیده انسان است که زنده باد گفتن بر چنین دشمنی خطا است./936/201/ب1

ارسال نظرات