۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۳۰۱۰۶۹
در شورای فرهنگی تبریز مطرح شد؛

لزوم پیگیری و ترویج ازداوج آسان در جامعه

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام انوری با تأکید بر ازدواج آسان و به وقت، گفت: ازدواج باید به صورتی باشد که مستحکم و با قوام باشد.
ديدار اعضاء شوراي فرهنگ تبريز با آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام انوری معاون مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های استان، پیش از ظهر امروز در جمع اعضای شورای فرهنگ عمومی شهر تبریز، با تأکید بر ازدواج آسان و به وقت، اظهار داشت: ازدواج باید به صورتی باشد که مستحکم و  با قوام باشد.


وی ازدواج آسان و کم هزینه را نیازمند فرهنگ سازی و ترویج عنوان و تصریح کرد: ازداوج های دانشجویی از سری ازدواج هایی در جامعه است که یک زندگی مستحکم را به دنبال داشته است و ساده و کم هزینه برگزار می شود، طلاق در میان ازدواج های دانشجویی کم است.


حجت الاسلام انوری با اشاره به برگزاری کارگاه های مختلف در حوزه ازدواج و انتخاب همسر و همسرداری، اذعان داشت: جوانان برای یک زنگی مقاوم و مداوم نیازمند آموزش می باشند تا از آسیب های مختلف در حوزه ازدواج مصون بوده و آمار طلاق در جامعه کاهش یابد.


وی با بیان این‌که 180 زوج با ازدواج دانشجویی به آغاز زندگی خود اهتمام ورزیدند، ابراز داشت: برای یک زندگی با قوام و ساده نیازمند پژوهش و تحقیق در این امر دارد تا مشکلات شناسائی و راه حل های مختلف عرضه شوند و شاهد ازدواج مقاوم در جامعه باشیم.


هادی نیا، مسؤول کانون مساجد استان، با اشاره خطر تغییر سبک زندگی ایرانی اسلامی، یادآور شد: ترویج سبک زندگی غربی، اشرافی گری و تجملات از مشکلات حوزه ازدواج و طلاق در جامعه می باشد، سبک زندگی غربی و ترویج آن یک خطر بزرگ اجتماعی است.


وی با اشاره به بیانات رهبری در خصوص سبک زندگی اسلامی، خاطرنشان کرد: با گسترش ماهواره ها و ابزار های ترویج فرهنگ غربی باعث شده است سبک زندگی ایرانی به فراموشی سپرده شود، لازم است سبک زندگی اسلامی احیاء و ترویج پیدا کند.


 هادی نیا با تأکید بر برگزاری کارگاه ها در حوزه ازدواج و آشنایی با حوزه های ارتباطی و مهارت های زندگی که اسلام به آن توجه ویژه دارد، ابراز داشت: اشرافی گری سبب تخریب زندگی اجتماعی و فرهنگ اسلامی ایرانی شده است که باید دقت و توجه کافی صورت گیرد.


نجفی شهردار تبریز با اشاره به مسأله اعتیاد، آن را از عوامل گسترش طلاق در جامعه دانست و ابراز داشت: برای رفع این مشکل نیازمند همدلی و همزبانی دستگاه های مختلف در حوزه فرهنگ و معتادین می باشیم، همکاری در این حوزه از لحاظ معنوی و مالی بسیار مهم و کار ساز می باشد./854/202/ب3

ارسال نظرات