۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۳۰۱۰۸۰
امام جمعه دزفول خبر داد؛

راه اندازی سه موکب شهرستان دزفول در مرز چذابه

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دزفول با اشاره به این که حداقل سه موکب از شهرستان دزفول در مرز چذابه مستقر خواهند شد، گفت: این موکب ها با همکاری گروه های مردمی، خیرین و دستگاه های اجرایی برای پذیرایی از زائران امام حسین(ع) راه اندازی می شوند.
حجت الاسلام قاضي دزفولي ، امام جمعه دزفول

حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی امام جمعه دزفول، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به انجام جلسه ای با مسؤولان ارشد دزفول همراه با رییس سازمان حج و زیارت استان در مرز چذابه ابراز داشت: در این جلسه تصمیمات لازم برای آماده سازی لازم برای اربعین اتخاذ شد.

 

وی ادامه داد: در این جلسه بنا شد که شهرستان دزفول طراحی و نقشه کشی مکان های استقرار موکب ها را انجام دهد و برای آماده سازی، این کار در میان سه شهرداری شهرهای اهواز، دزفول و تهران تقسیم شد.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که این کار در حال انجام است، خاطرنشان کرد: باتوجه به این که حداقل سه موکب از شهرستان دزفول در مرز چذابه مستقر خواهند شد بنابراین شهرستان دزفول نقش بسزایی در برگزاری موکب ها دارد.

 

حجت الاسلام قاضی دزفولی با اشاره به این که شهرستان دزفول در ایام شعبان در خاک عراق و کربلا موکبی راه اندازی کرده بود، ادامه داد: ان شاءالله بنا است در بیرون مرز و در خاک عراق موکبی ویژه اربعین حسینی(ع) و زائران حضرت راه اندازی شود.

 

امام جمعه دزفول یادآور شد: این موکب ها با همکاری گروه های مردمی، خیرین و دستگاه های اجرایی برای پذیرایی از زائران امام حسین(ع) راه اندازی خواهد شد.

 

وی اربعنی حسینی را فرصت مغتنمی برای مانور بزرگ شیعه در کل دنیا خواند و تأکید کرد: باید از همه توان و ظرفیت های این فرصت استفاده کرد و پیام قیام امام حسین(ع) را به جهانیان رساند؛ در اربعین حسینی(ع) قلب ها و دل ها متوجه امام حسین(ع) است و می توان بیشترین فرصت را برای کار فرهنگی بهره گرفت.

 

این مقام مسؤول تصریح کرد: گروه های تکفیری داعش و پشتیبان خائن آنها عربستان سعودی که به دروغ ادعای مبارزه با تروریست را دارند شمشیر را از رو بسته اند و با همه توان به میدان آماده اند بنابراین اربعین امسال حساس و مهی است.

 

حجت الاسلام قاضی دزفولی با اشاره به این که حضور مردم در مراسم اربعین حسینی امسال چشم گیر خواهد بود، خاطرنشان کرد: مسؤولان باید برنامه ریزی و پیش بینی های لازم از نظر امنیت، نظم و انضباط و استقبال از زائران اربعین حسینی(ع) را داشته باشند.

 

امام جمعه دزفول با اشاره به این که انسان برای بهره گیری از زیارت با معرفت امام حسین(ع) انسان باید به گونه ای عمل کند که مورد قبول و خوشنودی حضرت باشد، افزود: در این صورت امام حسین(ع) توفیقات فراوانی را نصیب شخص می کند.

 

وی با تأکید براین که دشمن در حال تبلیغ علیه شیعه است و می خواهد در روحیه مردم یأس و نا امیدی ایجاد و به تعبیر رهبر معظم انقلاب رخنه و نفوذ پیدا کند، گفت: افزایش بصیرت مردم و آگاهی آنها نسبت به نقشه دشمنان بهترین راه مبارزه با توطئه های شوم آنها است./9453/302/ب3

ارسال نظرات