۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۳۰۱۳۹۰
نمایشگاه مطبوعات؛

آصفری: اقدامات اعتمادساز ایران آغاز شده اما ضمانت لازم برای لغو تحریم ها گرفته نشده است

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت مسأله برجام در آینده کشور، گفت: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب شورای عالی امنیت ملی باید هر چه سریع‌تر کمیته نظارت بر برجام را تشکیل دهد.
محمد حسن آصفري

محمدحسن آصفری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در بیست‌و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با اشاره به موضوع برجام و اهمیت آن در آینده کشور، گفت: مهم‌ترین عامل در پیشرفت مسأله برجام پیروی از رهنمودها و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب است.

 

وی با اظهار گلایه از شورای امنیت ملی مبنی بر عدم تشکیل کمیته نظارت بر برجام، اظهار کرد: این انتقاد به شورای عالی امنیت ملی مطرح است که چرا هنوز با توجه به تأکید رهبری مبنی بر تشکیل کمیته نظارت بر برجام حرکتی انجام نداده است.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: این حرکت ضعیف شورای عالی امنیت ملی در حالی است که سازمان انرژی اتمی اقدامات خود را آغاز کرده و سانتریفیوژها در حال باز شدن هستند و اقدامات اعتمادسازی از سوی ایران اسلامی صورت گرفته است ولی هنوز ضمانت‌های لازم از سوی آمریکایی‌ها مبنی بر لغو تحریم‌ها انجام نشده است.

 

آصفری ادامه داد: اوباما رییس جمهور آمریکا در نامه‌ای که به چهار وزیر خود در راستای برجام ارسال کرده دستوری مبنی بر توقف تحریم‌ها علیه ایران صادر کرده و لغو تحریم‌ها لحاظ نشده است که این با توفقات صورت گرفته منافات دارد.

 

وی بیان داشت: توقع ما از شورای عالی امنیت ملی با توجه به تأکید مقام معظم رهبری این است که قبل از این‌که اتفاقاتی در بحث هسته‌ای شکل بگیرد به عنوان یک مسؤول زودتر کمیته نظارت بر برجام را تشکیل دهند./907/پ200/ج

ارسال نظرات