۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۳۰۱۴۴۶
علوی فرد:

قم مرکز تولید اشعار ارزشی ویژه کودکان است

خبرگزاری رسا ـ دبیر دومین نشست چهارمین جشنواره هنرهای آسمانی گفت: امروز 30 شاعر طلبه در عرصه کودک و نوجوان در قم هستند که همین سبب تبدیل شدن قم به مرکز شعر ارزشی کودک در کشور شده است.
شعر اسماني

یحیی علوی فرد دبیر دومین نشست چهارمین جشنواره شعر هنرهای آسمانی در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تشریح فعالیت این نشست پرداخت و گفت: این نشست از سوی دبیرخانه جشنواره هنرهای آسمانی در موضوع اختصاصی کودک و نوجوان برگزار می‏شود.

 

وی در ادامه افزود: جای بسی خوشبختی است که این جشنواره زیر مجموعه حوزوی است و طلاب و روحانیون شاعر به عرصه شعر کودک همت نهاده‏اند.

 

دبیر دومین نشست چهارمین جشنواره شعر هنرهای آسمانی تصریح کرد: در سال‏های گذشته نگاه ادبیات کشور به کودک نگاهی سطح پایین و پذیرش نشده‏ای بود اما خوشبختانه این تفکر از سوی شاعران و هنرمندان پذیرفته شده زیرا که عرصه کودک و نوجوان عرصه بسیار مؤثر است.

 

وی خاطرنشان کرد: در این نشست از شاعران طلبه که در عرصه کودک و نوجوان آثاری دارند دعوت به عمل آمده که هدف از آن نیز بررسی وضعیت شعر کودک، دانش افزایی و مهارت افزایی بیشتر شاعران است.

 

علوی فرد ابراز داشت: در این نشست آقایان تقی متقی، بیوک ملکی و علی ارمغان از شاعران برجسته کودک و نوجوان به سخنرانی خواهند پرداخت.

 

وی در پایان اظهار داشت: امروز وجود 30 شاعر طلبه و روحانی که در عرصه کودک و نوجوان فعالیت دارند، قم را تبدیل به مرکز شعر ارزشی کودک کرده‏اند.

 

گفتنی است، این نشست در تاریخ پنج شنبه 21 آبان ماه 1394 ساعت 15 تا 17 در سالن همایش های دبیرخانه دائمی جشنواره ، به آدرس: قم ـ 45 متری شهید صدوقی ـ ابتدای بلوار شهید محمود اخلاقی (مالک اشتر شرقی)، پلاک 31 ـ دبیرخانه دائمی جشنواره هنر آسمانی  برگزار می شود.

 

چهارمین جشنواره هنر آسمانی در نیمه دوم دی ماه 1394 با موضوعات آزاد و ‏ویژه در شش بخش کلاسیک، نو، کودک و نوجوان، طنز، ترجمه و کوتاه نوشت برگزار خواهد شد و بنا است در این جشنواره از میان طلاب خواهر و برادر ‏حوزه‌های علمیه سراسر کشور، از 25 طلبه شاعر به عنوان برگزیدگان جشنواره چهارم تقدیر به عمل می آید.‏

 

شایان ذکر است، طلاب و فضلای محترم برای دریافت اطلاعات بیشتر و ارسال آثار خود به چهارمین جشنواره هنر آسمانی می‌توانند به نشانی اینترنتیhttp://www.honareasemani.ir ‎‏ ‏مراجعه و یا با شماره تلفن 32910970-025، سامانه پیامک 30007227003190 یا پست الکترونیک info@honareasemani.ir ‎ا ارتباط ‏برقرار کنند.‏/1329/ت302/ف
 

ارسال نظرات