۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۳۰۱۴۵۷
آیت الله حیدری:

زیارت امام حسین در طول تاریخ به عنوان مانور اظهار موجودیت شیعه بوده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که امام حسین(ع) برای هدف متعال اسلام و هدایت الهی شهید شد، گفت: در طول تاریخ زیارت اباعبدالله الحسین(ع) به عنوان مانور اظهار موجودیت شیعه بوده است؛ زیارت اربعین حسینی(ع) به عنوان نماد ایمان مطرح است.
آيت الله محسن حيدري ، نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري و امام جمعه موقت اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز، ظهر امروز در همایش تجلیل از مسؤولان مواکب و فعالان اربعینی حسینی(ع) سال 93 که در سالن جلسات شهید زمانی اداره کل تبلغیات اسلامی خوزستان برگزار شد، گفت: الحمدالله شور و عشق به امام حسین(ع)، دل ها را برای شرکت در مانور بزرگ شیعه بیدار کرده است.

 

وی با اشاره به این که در اربعین حسینی(ع) امسال فعالان باید در این حرکت تاریخی با توان بیشتری نقش آفرینی کنند، اظهار داشت: تجلیل از خادمان و مسؤولان مواکب کار بجایی است اگرچه این افراد به سبب عشق به امام حسین(ع) وارد این میدان شده اند.

 

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به این که در آغاز تولد امام حسین(ع)، پیامبراکرم(ص) ابراز علاقه خاصی نسبت به ایشان داشتند و در حالی که در بغل خود گرفته بودند، عایشه نسب به این ابراز محبت نظاره و تعجب می کرد، ادامه داد: به رسول خدا گفت که بسیار به او محبت می کنید، ایشان جواب دادند چرا او را نباید دوست داشته باشم در حالی که او جگر گوشه من است اما بدان ای عایشه امت من آن را خواهند گشت.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: هر کس به قصد زیارت به کربلا برود، خداوند ثواب یک حج را برای او قرار می دهد تا این که بحث میان این دو نفر ادامه پیدا کرد که اندازه ای که ثواب حج معادل 90 حج رسید.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که امام حسین(ع) برای هدف متعال اسلام و هدایت الهی شهید شد، خاطرنشان کرد: در طول تاریخ زیارت اباعبدالله به عنوان مانور اظهار موجودیت شیعه بوده است؛ زیارت اربعین حسینی(ع) به عنوان نماد ایمان مطرح است./9453/203/ب3

ارسال نظرات