۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۳۰۲۴۰۲
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌ غربی:

جشنواره ملی شعر یادمان ولایت به زبان ترکی آذری در ارومیه برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌ غربی گفت: جشنواره ملی شعر یادمان ولایت به زبان ترکی آذری در 25 آبان ماه امسال در ارومیه برگزار می شود.
حجت الاسلام کريمي، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمد باقر کریمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌ غربی، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: جشنواره ملی شعر یادمان ولایت به زبان ترکی آذری 25 آبان ماه سالجاری در ارومیه برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: این جشنواره به مناسبت سالگرد تبعید مقام معظم رهبری به جیرفت در سال 56 در سه نقطه از کشور برگزار می شود که استان ما میزبان بخش ترکی آذری آن است.

 

حجت الاسلام کریمی گفت: تا کنون 150 اثر از استان های اردبیل، زنجان، همدان، تهران، البرز، آذربایجان غربی و شرقی به این جشنواره ارسال شده است در حالی که سال گذشته این رقم به 120 اثر رسیده بود و امسال با رشد خوبی مواجه هستیم.

 

وی با بیان اینکه بخشی از این جشنواره میزبان آثار کردی در رابطه با ولایت است، افزود: تبیین جایگاه ولایت فقیه، روحیه ایثار و شهادت از جمله محورهای اصلی این جشنواره است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به برنامه های پیش بینی شده این نهاد برای هفته کتاب کتابخوانی، اظهار کرد: هفته کتاب از 23 الی 30 آبان ماه امسال با برگزاری نمایشگاه کتاب در همه شهرستان های استان همزمان می شود.

 

وی رونمایی از سه کتاب جدید النشر در هفته کتاب و کتابخوانی را یکی از برنامه های پیش رو عنوان و اضافه کرد: تجلیل از ناشران فعال کتاب، دیدار با نویسندگان معلول، اهدای کتاب، برگزاری مسابقه کتابخوانی، جشن امضای کتاب و تجهیز کتابخانه‌های مدارس از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای هفته کتاب است.

 

حجت الاسلام کریمی خاطرنشان کرد: از بعد از ظهر امروز تا 30 آبان نمایشگاه کتاب در ارومیه با حضور 50 ناشر از نقاط مختلف استان در مجتمع فرهنگی ارومیه برگزار می شود و کتاب های این نمایشگاه با تخفیف 20 الی 30 درصد به بازدیدکنندگان عرضه می شود.

 

وی با اشاره به اهدا کتاب از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ غربی در شش ماهه نخست سال، گفت: در این مدت 33 هزار عنوان کتاب به مراکز و نهاد‌های مختلف در استان اهدا شده و در سال گذشته 91 عنوان کتاب از مولفان استانی خریداری شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه امسال به 99 عنوان کتاب مجوز چاپ صادر شده است، گفت: سال گذشته به 270 عنوان کتاب در سه بخش فارسی، ترکی و کردی مجوز چاپ داده شد که از این تعداد 201 مورد به چاپ رسیده است.

 

وی در پایان با اشاره به تغییر سبک مطالعه افراد و ابزار نشر محصولات فرهنگی، تصریح کرد: با توجه به گرایش مردم به استفاده از رسانه های غیر مکتوب و استفاده از نرم افزارها و گوشی های موبایل باید نحوه ارائه محصولات و آمار گیری از مخاطبان متفاوت شود./936/202/ب3

ارسال نظرات