۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۳۰۳۰۲۸
عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد:

پیام عاشورا با تعظیم اربعین جاودانه می‌شود

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به ضرورت بهره گیری شیعیان از فرصت بی نظیر اربعین، گفت: برگزاری اربعین حسینی، درس های عاشورا و پیام های انقلاب عاشورا را جاودانه و پایدار می کند.
حجت الاسلام محمد رضا جواهري

حجت الاسلام محمدرضا جواهری، عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، زیارت اربعین را به عنوان بزرگ ترین مراسم مذهبی، نه فقط در جهان اسلام بلکه در جهان بشری خواند و اظهار کرد: مراسم های مذهبی همچون زیارت اربعین و حج تمتع در جهان اسلام بسیار اهمیت دارند ولی زیارت اربعین در ابعاد مختلف، در جهان بشری بی نظیر است.

 

وی افزود: دلیل بی نظیر بودن زیارت اربعین این است که در این مراسم تنها پیروان اهل بیت(ع) و شیعیان با وجود این که در اقلیت قرار دارند ولی در یک راهپیمایی باشکوه که از حج تمتع و سایر مراسم های مذهبی در کره زمین، جمعیت بیشتری دارد شرکت می کنند بنابراین این مراسم ظرفیت های بسیار بالایی دارد.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به وجود گروه های تکفیری و داعش که ساخته استکبار جهانی اند، گفت: هدف تکفیری ها، مخدوش کردن چهره نورانی اسلام و ایجاد تنفر نسبت به مسلمانان است، از این رو  یکی از ظرفیت های اربعین معرفی چهره اسلام راستین و اسلام ناب محمدی(ص) به سراسر جهان است.

 

ضرورت نمایش جهانی اربعین حسینی از طریق رسانه ها برای نشان دادن قدرت مسلمانان

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به دیگر ظرفیت های اربعین، تصریح کرد: شرکت کنندگان در مراسم اربعین می توانند، معارف اهل بیت(ع) را با مهرورزی، محبت و نیایش و به دور از خشونت به جهان عرضه دهند و از آن طرف هنرمندان جهان اسلام و پیروان ائمه(ع) باید برای پوشش و انتشار اخبار این رویداد عظیم مذهبی به سراسر جهان، اهتمام داشته باشند.

 

مسؤول نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه افزود: رسانه های گروهی با استفاده از هنر قلم های خود باید این راهپیمایی را به تصویر بکشند و توصیف کنند، باید با فیلم برداری کامل از زوایای حضور گسترده عاشقان حسینی، این مراسم عظیم و بی نظیر را از طریق شبکه های گسترده ماهواره ای به سراسر جهان نشان داد تا قدرت و امت ملت مسلمان برای آن ها نمایان شود.

 

حجت الاسلام جواهری ظرفیت همبستگی اجتماعی بین پیروان ائمه(ع) و شیعیان را به عنوان یکی دیگر از ظرفیت های اربعین عنوان و بیان کرد: اربعین فرصت برقراری ارتباط بین محبین اهل بیت(ع) در سراسر جهان است؛ راهپیمایی بین نجف و کربلا به عنوان بزرگ ترین راهپیمایی مذهبی بر روی کره زمین به شمار می رود که در آن مؤمنان با عشق و علاقه، مسیر 100 کیلومتری  را در سه شبانه روز به صورت پیوسته طی می کنند و این چنین حضور بی نظیری دارای فرصت ها و ظرفیت های فراوانی است.

 

برگزاری مراسم اربعین از ویژگی های منحصر امام حسین است

وی با اشاره به میزبانی فوق العاده شیعیان عراق از زائران اربعین حسینی، اظهار کرد: تلاش حداکثری برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی، نشان دهنده علاقه و نشاط شیعیان عراق به امام حسین(ع) است که در طول سال از آن چه در زندگی دارند برای این ایام ذخیره می کنند و این چنین خدمت رسانی در نوع خود بی نظیر محسوب می شود.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد برگزاری مراسم اربعین برای امام حسین(ع) را به عنوان یکی از ویژگی های منحصر به فرد حضرت دانست و خاطرنشان کرد: برای هیچ شخصیتی بر روی کره زمین بیش از 1000 سال اربعین برگزار نشده حتی برای پیامبر(ص) در طول سال ها اربعین اقامه نشده و فقط برای امام حسین(ع) از سال 61 قمری تا سال جاری(1437 قمری) همه ساله مراسم اربعین باشکوهی برپا شده و این از اختصاصات ایشان به شمار می رود که با هدایت پیامبر(ص) و ائمه(ع) شکل گرفته است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر ضرورت بهره گیری شیعیان از فرصت اربعین حسینی، اظهار کرد: شیعیان باید با بهره گیری از فرصت بی نظیر اربعین، پیام دوستی، صلح و صفا و نیز نکوهش تروریسم و کشتار را به جهانیان ارائه دهند.

 

برگزاری اربعین حسینی تا ظهور امام زمان ادامه دارد

مسؤول نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه خاطرنشان کرد: برپایی آرام و مسالمت آمیز مراسم اربعین امام حسین(ع) با حضور بیش از بیست میلیونی زائران و شیفتگان حضرت از سراسر جهان، عظمت و قدرت مسلمانان و شیعیان را به جهانیان نشان می دهد و این حضور نشانه ایمان و عمل صالح پیروان اهل بیت(ع) است.

 

حجت الاسلام جواهری یادآور شد: حماسه حسینی، اخلاق و سلوک عاشورایی را باید در مراسم اربعین حسینی شاهد باشیم و نیز برگزاری اربعین حسینی، درس های عاشورا و پیام های انقلاب عاشورا را جاودانه و پایدار می کند.

 

وی با یادآور شدن این که امام زمان(عج) با شعار «یا لثارات الحسین؛ ظهور می فرمایند بنابراین مراسم عظیم اربعین حسینی تا ظهور حضرت حجت(ع)، همه ساله ادامه دارد و در انقلاب جهانی حضرت دارای برکات آشکاری است./844/302/ب1

ارسال نظرات