۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۳۰۳۴۲۸
کارشناس مسائل دینی:

زیارت آگاهانه امام حسین گناهان را از بین می‌برد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل دینی نگه داشتن ارتباط قلبی و برقراری آن در زیارت اهل بیت را ضروری دانست و گفت: زیارت اهل بیت از روی یقین و آگاهی از بین برنده گناهان است.
شور حسيني عزاداران اربعين حسيني در صحن و سراي حرم امام حسين(ع)

حجت الاسلام رضا هوشیاری کارشناس مسائل دینی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که مبلغان روحانی، راهنمای زوار امام حسین(ع) هستند، بیان داشت: اربعین حسینی از زمینه های مناسب برای نشر معارف و احکام دین و پاسخ گویی به مسائل دینی است.

 

کارشناس مسائل دینی با اشاره به روش های گوناگون برای تبیین و شرح احکام و مسائل اعتقادی خاطر نشان کرد: روش عملی، معمایی، سوالی، نکته ای و تشریحی از روش های مورد استفاده برای تبیین احکام که مبلغان برای تبیین و شرح نکات دینی می توانند نهایت استفاده را ببرند.

 

حجت الاسلام هوشیاری با اشاره به این که در اربعین حسینی بهترین روش برای تبیین احکام روش نکته ای است، ادامه داد: مبلغان براساس این روش و پس از دسته بندی مطالب، نکات هر موضوع را  به صورت مختصر و مفید بیان کرده و در اوقات در بین الصلاتین برای زوار به شرح و تبیین احکام و آداب زیارت پرداخته تا از این طریق زیارتی با معرفت حاصل گشته و دلها به اهل بیت نزدیک و زوار در عین حال با مسائل دینی آشنا شوند.

 

کارشناس مسائل دینی در ادامه با اشاره این که زیارت امام حسین(ع) باید از روی معرفت و آگاهی باشد، تصریح کرد: در این صورت انسان به شناخت و آگاهی از مقام و منزلت امام پی برده و به واجب الطاعه بودن ایشان یقین پیدا می کند.

 

حجت الاسلام هوشیاری، ارتباط قلبی در مسیر حرکت و سیر به سوی مرقد امامان را ضروری دانسته و گفت: مستحب است در حرکت به سوی امام حسین(ع) گام­ها به صورت آهسته برداشته شود تا ارتباط قلبی با ایشان حفظ و در عین حال  ثواب زیارت افزون می شود.

 

وی در پایان با اشاره این که زیارت امام حسین(ع) از بین برنده گناهان است، تصریح کرد: ریزش گناهان منوط به معرفت، اخلاص و پرهیز از خودنمایی در امور دنیوی و رضای خدا است./9466/302/ب1

ارسال نظرات