۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۳۰۳۷۷۸
در گفت وگو با رسا مطرح شد؛

تحلیل زاکانی از حوادث تروریستی پاریس/ غرب باید در رفتار غلط خود با کشورهای اسلامی تجدید نظر کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به شرایط امروز سوریه حوادث تروریستی پاریس می‌تواند بهانه‌ای دیگر برای حضور غربی‌ها در منطقه باشد.
دکتر عليرضا زاکاني کانديداي انتخابات رياست جمهوري دوره يازدهم نشست خبري عليرضا زاکاني در خبرگزاري رسا

علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به رفتار دوگانه غرب و اغراض پشت پرده دشمن از حوادث تروریستی پاریس گفت: غربی‌ها تلاش کردند در کشورهای منطقه بلایی ایجاد کنند و با جنگ مذهبی، انتقال خشونت و کشتار به جامعه اسلامی چهره اسلام را زشت نشان دهند و کشورهای اسلامی را درگیر جنگ خانمانسوز کنند بنابراین آنها به تعبیری باد کاشتند و امروز طوفان درو می‌کنند.

وی افزود: بازگشت عناصر جنایتکار تروریستی به کشورهای خود که محل ایجاد جنایت و جرم بودند همان چیزی خواهد شد که آنها آرزوی آن را برای جهان اسلام داشتند بنابراین این کف ماجرا و یک امر قهری است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: این بازگشت تروریست‌ها به کشورهای خود با چنین جنایاتی دقیقا مبتنی بر پیش‌بینی دقیق رهبر معظم انقلاب بوده که محقق شده است و به اعتقاد من توسعه پیدا کرده و مشکلات و آسیب‌هایی که غربی‌ها ایجاد کردند افزوده شده و گریبانگیر خود آنها می‌شود.

زاکانی اظهار داشت: اما از جهت دیگر شرایطی که در سوریه اتفاق افتاده می‌تواند محل تاملی برای غربی‌ها باشد تا برای عقب‌نماندن از قافله حادثه تروریستی پاریس را ترتیب داده باشند تا به نوعی خود را در تغییر رویکردی که علیه ترروریست‌ها اتفاق می‌افتد شریک دانسته و بعدها مورد بهره‌برداری خود قرار دهند و بهانه بالاتری برای حضور خود در منطقه داشته باشند.

وی با اشاره نکته دیگری درباره حادثه تروریستی پاریس بیان داشت: نکته دیگر این که از پس این جنایاتی که رخ داده همیشه دست سرویس‌های جاسوسی و عناصر مرتبط آنها معلوم است، همانگونه که در 20 شهریور 1380 حادثه برج‌های دوقولو اتفاق افتاد و معلوم شد که سرپنجه‌های عناصر سیا در آن دست داشته است در آینده نیز معلوم خواهد شد که چه اتفاقاتی در پاریس افتاده و نظام سلطه چگونه می‌خواهند از ماحصل این اتفاقات در راستای سیاست‌ها و منافع خود بهره‌برداری کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اتفاقات پاریس درسی است برای فرانسه و سایر کشورهای اروپایی تا در رفتارهای غلط خود با کشورهای اسلامی تجدید نظر کنند و بدانند کسانی که بدخواهی سایر ملل را می‌خواهند بی‌شک این بدبینی و بدذاتی گریبانگیر خود آنها خواهند شد./807/ت302/ج1

ارسال نظرات